شناسه خبر : 25107

آغاز اکران فیلم سینمایی«علفزار» در قم

آغاز اکران فیلم سینمایی«علفزار» در قم

فیلم سینمایی «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان به روی پرده سینماهای ونوس و آیه قم رفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علاقه‌مندان به هنر هفتم در قم می‌توانند به تماشای فیلم سینمایی «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی در سه سانس ۱۹، ۲۰ و ۲۳:۲۵ در سینما ونوس بنشینند.

همچنین سینما آیه وابسته به مدرسه اسلامی هنر قم نیز این فیلم را در سه سانس ۱۶، ۲۰ و ۲۳:۵۸ به روی پرده برده است.

شایان ذکر است اکران این فیلم در سینماها دارای رده سنی است و کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال امکان تماشای این فیلم را ندارند.

مخاطبان سینما می‌توانند برای اطلاع از آخرین جزئیات زمان اکران «علفزار» در روزهای آتی به سایت سینما تیکت مراجعه کنند.

دانشی سی‌ساله که از فیلمنامه‌نویسان و فیلمسازان جوان به شمار می‌رود و ساخت چندین فیلم کوتاه «راحانا»، «پرتقال»، «بادکنک‌های رنگی» را در کارنامه دارد، در نخستین تجربه فیلمسازی بلند خود بر روی یک سوژه ملتهب اجتماعی دست گذاشته و از یک واقعه تلخ قاب گرفته است.

او که پیش‌تر برای ساخت آثار کوتاهش جوایز جشنواره‌های معتبری نظیر «فیلم کوتاه تهران»، «جشن تصویر سال» و «جشنواره مقاومت» را در ویترین افتخاراتش داشت، سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه‌ چهلمین جشنواره فیلم فجر را برای «علفزار» شکار کرد.

«علفزار» روایتی از ماجرای تلخ خمینی‌شهر در سال ۱۳۹۰ و چند حادثه مشابه است که به اعتقاد منتقدان، دانشی در روایت داستان اجتماعی‌اش و به تصویر کشیدن فقر و اعتیاد و معضلات اجتماعی، رویکردی واقع‌گرا دارد. کل فیلم داستان یک روز کاری بازپرس را روایت می‌کند که پرونده‌های آن روزش، داستانک‌ها و قصه اصلی فیلم را در ساختاری متوازن و هم‌سو شکل می‌دهد.

پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، مهران امام بخش، سیروس همتی، رؤیا جاویدنیا، الهه اذکاری، ستایش رجایی‌نیا، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، بنیامین نوروزی و آدرینا توشه در فیلم سینمایی «علفزار» نقش‌آفرینی می‌کنند.

«علفزار» سال گذشته با کاندیداتوری در ۱۳ بخش و شکار ۴ سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، صداگذاری، تدوین و نقش مکمل زن از پدیده‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر بود.

 

ارسال نظر