شناسه خبر : 48465

هیچ پرواز خارجی در نوروز لغو نشد

هیچ پرواز خارجی در نوروز لغو نشد

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در بازه زمانی یک ماه گذشته ما شاهد رشد ۴۵ درصدی در بار تجاری مسافر در پرواز‌های خارجی بوده‌ایم و در این بازه زمانی هیچ پرواز خارجی لغو نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ۳۱ درصد افزایش مسافر و ۲۵ درصد افزایش پرواز در پرواز از  شهر فرودگاهی امام خمینی داشته ایم.

به گفته وی ۳هزار و۹۹۴ پرواز در ایام نوروز انجام داده ایم که از این تعداد  ۶۲۵هزار و ۷۲۵ نفر  مسافر جابه جا شده اند.

او افزود: در این بازه زمانی   ۴۵ درصد  در بار تجاری مسافری رشد داشته‌ایم.

چلندری بیان کرد: ۱۴ شرکت هواپیمایی و ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه‌ها  امام  حضور داشتند و  سهم پرواز در  شرکت های خارجی  ۴۶ درصد  بوده است.وی افزود: ۱۸۲۰ پرواز  هواپیمایی خارجی انجام دادند و سهم شرکت های  داخلی ۵۴ درصد بوده به طوری که‌ ۲هزار و ۱۷۴ پرواز  توسط شرکت  های داخلی انجام شد.

 مدیرعامل شرکت  شهر فرودگاهی امام خمینی  بیان کرد: بیشترین مقاصد پروازهای خارجی به  ترکیه ، دوبی و عتبات عالیات بوده است.

 چلندری بیان کرد: ۹۳۲ پرواز که حدود ۲۶ درصد می شود به  ترکیه  که حدود ۱۷۵هزارو  ۵۰۰ نفر می شود ۶۳۲ پرواز به دبی که حدود ۱۰۵هزار و ۶۰۰ می شود و شامل  ۱۴ درصد از پرواز های خارجی می‌شود به  دبی پرواز داشته است.   ۴۸۷ پرواز   به کشور عراق  انجام شده که ۱۳ درصداز  سهم پروازها را در برمی‌گیرد.

او گفت: میزان تاخیرات در پروازهای خارجی  به ۱۹ دقیقه رسیده و  خوشبختانه  امسال  پرواز کنسلی نداشته‌ایم و در صدور مجوزها به هیچ عنوان کنسل پرواز  وجود نداشت و مسافر جا مانده هم در این بخش نداشته‌ایم.

ارسال نظر