شناسه خبر : 47189

تسهیلات تشویقی برای ساکنین بافت فرسوده

تسهیلات تشویقی برای ساکنین بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  از ۲۴۰ هزار واحدی که در بافت‌های فرسوده، فرآیند نوسازی آنها آغاز شده است ۸۲ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. گفت:  اعلام شده بود که تا پایان امسال صدور پروانه ساختمانی و آغاز نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به ۲۴۰ هزار واحد برسد که هم‌اکنون به این رقم هدف‌گذاری شده از آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی علاوه بر درخت‌کاری و کاشت نهال در بافت‌های فرسوده شهری از فرصت نوسازی در این محلات و معرفی بسته‌های تشویقی برای ترغیب مردم به نوسازی استفاده می‌شود.

آیینی با بیان اینکه بیش از ۲۲۹ پروژه خدمات روبنایی شامل آموزشی، بهداشتی و درمانی، پارک و فضای سبز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بهره‌برداری رسید و مطالبات ۵۰۹ پروژه دیگر پرداخت شد گفت: این پروژه‌ها بخشی از ۱۲۴۵ پروژه‌ای باقیمانده‌ از دولت پیشین است که شرکت بازآفرینی شهری ایران برای انجام در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و سکونت‌گاه‌های نیازمند ساماندهی، در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۵۰۷ پروژه باقی‌مانده وجود دارد که ۲۱۰ پروژه دارای مطالبات مالی است و ۲۹۷ پروژه جاری است که تا پایان دولت و سال آینده بخش عمده‌ای از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

او  توضیح داد: هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در برمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: بسته‌های تشویقی باید توسط شهرداری‌های تمامی شهرها اجرایی شوند و  این اقدام قابل پیگیری است.

ارسال نظر