شناسه خبر : 43858

نوسازی بافت فرسوده به کمک بازار مسکن می‌آید!

نوسازی بافت فرسوده به کمک بازار مسکن می‌آید!

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده صادر شده که زمینه‌ساز خروج بازار مسکن از رکود است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری گفت: با اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در شرایط رکود بازار مسکن آمار صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده رشد داشته  و تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار پروانه در این بافت‌ها صادر شده است. این آمار در سال ۱۴۰۰، ۶۳ هزار واحد و در سال ۱۴۰۱، ۷۲ هزار واحد بوده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در بهمن و اسفند نیز شاهد جهش دیگری در صدور پروانه‌ها باشیم و در این صورت می‌توان گفت، رکورد ۲۰ ساله صدور پروانه در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده زده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی  امید در دل ساکنان ایجاد کرده است، گفت: در برخی سکونتگاه‌های غیررسمی مانند وکیل‌آباد ارومیه هیچ خدماتی ارائه نشده بود، اما موفق شدیم مرکز خدمات جامع سلامت وکیل‌آباد ارومیه را در تابستان امسال  به بهره برداری برسانیم.

او گفت: همچنین در محله نایسر سنندج که یکی از متراکم‌ترین سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور محسوب می‌شود مجتمع فرهنگی ورزشی به بهره برداری رسید.

ارسال نظر