شناسه خبر : 40943

۸ هزار هکتار زمین در شهرهای کوچک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد


۸ هزار هکتار زمین در شهرهای کوچک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بررسی آخرین وضعیت الحاق‌ زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در این سازمان خبر داد و میزان زمین‌های شناسایی شده را ۸۴ هزار و ۸۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «ارسلان مالکی» امروز در نشست مشترک معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها افزود: از این میزان زمین، بخشی از اراضی الحاق شد و بخش دیگر در مرحله طی مسیر الحاق قرار دارد.

وی با مقایسه این آمار با کل ۵۹۰ هزار مسکن مهر و بررسی آن در سازمان ملی و زمین و مسکن، آن را اقدامی قابل توجه عنوان کرد.

مالکی ادامه‌داد: وضعیت الحاق‌ها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است، به طوری که هشت‌هزار و ۸۴۸ هکتار مراحل الحاق را کامل طی کرده و سه‌هزار و ۷۶۰ هکتار به شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است. همچنین سه‌هزار و ۲۷۷ هکتار در دستور کار شورای برنامه ریزی استانداری ها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، آمار مربوط به تکمیل مدارک زمین را اعلام کرد و گفت: منتظر استعلام‌های چهار هزار و ۳۲۸ هکتار از اراضی هستیم که اقدامات مرتبط انجام شود و در مسیر واگذاری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مهم در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر، به استان‌ها تفویض اختیار شده و صفر تا ۱۰۰ در استان انجام می‌شود. در این راستا ۱۳۱ ابلاغ مشروط ثبت شده، ۴۲۷ هکتار به شورای برنامه ریزی رسیده و چهار هزار و ۱۶۳ هکتار منتظر تکمیل استعلامات است.

مالکی در خاتمه با بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن استان‌ها، اظهار داشت: در مجموع هشت‌هزار هکتار از اراضی منتظر تکمیل مدارک است.

نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونین وی و مدیران استانی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ارسال نظر