شناسه خبر : 35528

۵۶۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی با وام ساخت در حال اجراست

۵۶۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی با وام ساخت در حال اجراست

معاون مسکن گفت: پرداخت وام ساخت یکی از اهرم‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که طبق آمار‌ها ۵۶۵ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال اجراست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی و عمرانی دولت به شمار می‌رود که طبق جدیدترین آمار‌های که هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار مسکن  در قالب طرح نهضت ملی مسکن  در حال ساخت است که از این تعداد ۲۲۶ هزار و ۵۷۳ واحد مسکونی  در اراضی واگذار شده به مردم توسط خود مردم در حال ساخت است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، ۵۶۵ هزار واحد اراضی که در اختیار  انبوه سازان است و زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته، با وام ساخت در حال اجراست.

او می‌گوید: نیرو‌های مسلح در حال احداث ۱۲۴ هزار واحد هستند و در بافت‌های فرسوده هم  ۱۳۷ هزار واحد در ۱۱۸ هزار واحد هم  قالب طرح خود مالکی در حال ساخت است و این افراد دارای زمین بودند که از طریق سیستم بانکی اقدام به دریافت تسهیلات کرده اند و در روستا‌ها هم ۲۹۱ هزار واحد در حال ساخت است.   

 عباسی گفت:  مبارزه با سوداگری و کنترل بازار مسکن با جدیت توسط وزارت راه وشهرسازی دنبال می‌شود و موجران ومستاجران می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک واسکان اقدام به ثبت قرارداد‌های خود کنند که تاکنون ۱۵ هزار قرارداد اجاره به صورت رایگان در این سامانه ثبت شده و متقاضیان اقدام به دریافت کد رهگیری کرده اند.

 آمار‌ها هم حاکی از آن است که پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ویژه در حوزه نهضت ملی مسکن خود زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه‌ها شده است؛ بنابراین پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌هاست که دولت باید اجرای آن را همواره در دستور کار خود قرار دهد.

 

ارسال نظر