شناسه خبر : 46481

هر آنچه باید در مورد اولین لپ‌تاپ شفاف دنیا دانست

هر آنچه باید در مورد اولین لپ‌تاپ شفاف دنیا دانست

غول کامپیوتری لنوو در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ در بارسلون اسپانیا از یک لپ تاپ شفاف رونمایی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت لنوو در تاریخ ۲۴ فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لپ تاپ شفاف ThinkBook اولین لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی میکرو LED شفاف است. این لپ تاپ برای تسهیل تجربه استفاده از هوش مصنوعی برای انجام وظایف طراحی شده است.

در ابتدا، این لپ‌تاپ شبیه یک نسخه مینیاتوری از نمایشگر‌های بزرگ و شفافی به نظر می‌رسد که در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول توسط تونی استارک دیده می‌شود. با این حال، آنچه لنوو ارائه کرده یک محصول واقعی است.

صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی Micro-LED در ThinkBook دارای صفحه نمایش شفاف و بدون حاشیه با اشباع رنگ بالا است. هنگامی که با کنتراست استثنایی و ۱۰۰۰ نیت روشنایی صفحه ترکیب می‌شود، لپ تاپی با کاربری آسان با دید مطلوب در داخل و خارج ایجاد می‌کند.

به گفته The Verg، نرخ شفافیت زمانی که پیکسل‌ها روی صفحه سیاه قرار می‌گیرند، حدود ۵۵ درصد است. با افزایش روشنایی صفحه نمایش کمتر شفاف می‌شود. بنابراین، در حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، صفحه مات به نظر می‌رسد. بنابراین، سطح روشنایی شفافیت صفحه را تعیین می‌کند. از طرفی وضوح صفحه نمایش ۷۲۰ p است.

لنوو فناوری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای کمک به کاربران در تعامل با اشیاء واقعی یکپارچه کرده است. دوربین روی شاسی این لپ تاپ از هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر استفاده می‌کند که سپس به صورت دیجیتالی روی لپ تاپ نمایش داده می‌شود.

لنوو در بیانیه خود گفت: هوش مصنوعی با نمایشگر‌های شفاف راه‌های جدیدی را برای تعامل با داده‌ها و برنامه‌ها باز می‌کند و فرصت‌هایی را برای توسعه ویژگی‌ها و عوامل شکل‌دهی جدید فراهم می‌کند.

لپ‌تاپ ThinkBook با صفحه‌نمایش شفاف به‌جای صفحه‌کلید فیزیکی، دارای صفحه‌کلید لمسی کاملاً تخت است. هنرمندان و دیگر خلاقان می‌توانند از صفحه لمسی صفحه تخت به عنوان تخته طراحی با قلم پشتیبانی شده استفاده کنند و لپ تاپ شفاف Lenovo مقرون به صرفه است.

لنوو گفت این لپ‌تاپ یک اثبات مفهومی است، به این معنی که به این زودی برای خرید در دسترس نخواهد بود. تا زمانی که لنوو قصد عرضه آن را به بازار نداشته باشد، قیمت آن مشخص نخواهد شد.

این شرکت در بیانیه خود گفت: لپ‌تاپ Lenovo ThinkBook تنها یک اثبات مفهومی نیست، بلکه یک چشم‌انداز آینده از رایانه‌های شخصی است که با هوش مصنوعی، ترکیبی از محیط‌های دیجیتال و فیزیکی است که می‌تواند تجربیات کاربر را به روش‌هایی که قبلاً تصور نمی‌شد بهبود بخشد.

 

ارسال نظر