شناسه خبر : 46054

مایکروسافت از قابلیت‌های جدید کوپایلوت در ویندوز پرده برداشت

مایکروسافت از قابلیت‌های جدید کوپایلوت در ویندوز پرده برداشت

اکنون با کوپایلوت ویندوز می‌توانید بیش از ۲۹ کار مختلف را انجام دهید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت اعلام کرد که هوش مصنوعی کوپایلوت در ویندوز چندین قابلیت جدید دریافت می‌کند. در آخرین بیلد قناری ویندوز، مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت‌های جدیدی برای کوپایلوت است که به کاربران امکان می‌دهد تنظیمات بیشتری را از طریق این هوش مصنوعی مدیریت کنند. همچنین مایکروسافت افزونه جدیدی به نام Power Automate برای کوپایلوت معرفی کرده است که در مدیریت فایل‌های اکسل و PDF کاربرد دارد.

بر اساس اعلام بلاگ رسمی مایکروسافت، کوپایلوت به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود و کاربران می‌توانند از این هوش مصنوعی بخواهند که کار‌های متنوع‌تری در ویندوز انجام دهد.

همچنین با افزونه Power Automate می‌توانید از کوپایلوت در نوشتن یا تنظیم فایل‌های اکسل و PDF کمک بگیرید. برای مثال، می‌توانید از این هوش مصنوعی بخواهید یک ایمیل برای همکارتان بنویسد یا ۵ کوه برتر جهان را در یک فایل اکسل لیست کند، یا آنکه همه فایل‌های PDF را در یک پوشه بگذارد و در انتهای نام آن‌ها کلمه «نهایی» را اضافه کند.

قابلیت‌های جدید کوپایلوت در ویندوز

درمجموع اکنون کوپایلوت ویندوز بیش از ۲۹ کار مختلف را انجام می‌دهد. در ادامه قابلیت‌های جدید این هوش مصنوعی را می‌خوانید:

یافتن شبکه‌های وای‌فای موجود
نشان‌دادن اطلاعات سیستم
نشان‌دادن اطلاعات باتری دستگاه
پاک‌کردن فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر
خالی‌کردن Recycle Bin
تغییر تنظیمات مصرف بهینه باتری
نمایش برنامه‌های موجود در بخش استارت
نمایش آدرس IP دستگاه

ویژگی‌های زیر نیز برای کاربران با ناتوانی‌های جسمانی عرضه می‌شود:

امکان تغییر اندازه متن
درخواست شروع تایپ صوتی
روشن‌کردن دستیار صوتی
بازکردن بخش دسترسی صوتی
بازکردن ذره‌بین
درخواست فعال‌کردن حالت کنتراست بالای نمایشگر

کوپایلوت پیش‌ازاین نیز قابلیت‌های متنوع دیگری را در اختیار کاربران قرار داده بود. برای مثال، شما می‌توانید از این هوش مصنوعی بخواهید کار‌هایی مثل تغییر نام بلوتوث، گرفتن اسکرین‌شات، تغییر تصویر پس‌زمینه و تنظیم صدا را انجام دهد.

 

ارسال نظر