شناسه خبر : 45707

«اندروید ۱۵» چه چیزهای جدیدی دارد؟

«اندروید ۱۵» چه چیزهای جدیدی دارد؟

شرکت گوگل به‌تازگی اولین پیش‌نمایش از اندروید ۱۵ را منتشر کرده است که نشان‌ دهنده آغازی برای انتشار به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این تنها اولین گام در یک فرآیند چند ماهه عرضه اندروید ۱۵ است که پیش‌نمایش‌ها و نسخه‌های بتا متعددی را قبل از انتشار نهایی در اواخر سال جاری شاهد خواهیم بود. بنابراین، در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه موارد جدیدی وجود خواهد داشت، اندروید ۱۵ چه زمانی به طور رسمی منتشر می‌شود و آیا باید آن را دانلود کرد؟

چه موارد جدیدی در اندروید ۱۵ وجود دارد؟

به نقل از دیجیتال‌ترندز، گوگل می‌گوید اندروید ۱۵ بر سه حوزه اصلی تمرکز دارد: حریم خصوصی/امنیت، حمایت از سازندگان و توسعه‌دهندگان و به حداکثر رساندن عملکرد اپلیکیشن.

در ابتدا با به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی و امنیتی، گوگل خدمات Android AD را به سطح برنامه افزودنی ۱۰ افزایش داده است. به عبارت ساده، این به معنای فناوری جدیدی است که حریم خصوصی کاربر را بهبود می‌بخشد و تجارب تبلیغاتی شخصی‌سازی شده و موثر را برای برنامه‌های تلفن همراه ممکن می‌سازد.

 

یک تغییر بیشتر برای کاربر، اضافه کردن اشتراک‌گذاری جزئی صفحه است. اکنون می‌توانید بخش خاصی از یک برنامه را به جای کل صفحه ضبط کنید.

علاوه بر این، گوگل انواع داده‌های تناسب اندام و تغذیه بیشتری را به پلتفرم Health Connect خود اضافه می‌کند و اقدامات امنیتی بیشتری برای فایل‌ها وجود دارد تا شما را از بدافزارها و تغییرات ناخواسته ایمن نگه دارد.

اندروید ۱۵ نیز برخی از تغییرات در دوربین را نیز دارد.

 

به طور خاص، بهبودهای نور کم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا روشنایی پیش‌نمایش دوربین را افزایش دهند. به طور مشابه، اندروید ۱۵ به شما امکان می‌دهد کنترل دقیق‌تری بر روی فلاش دوربین داشته باشید و اگر سازنده موسیقی هستید، اندروید ۱۵ پشتیبانی UMP را به برنامه‌های مجازی MIDI اضافه می‌کند که امکان عملکرد بیشتر با اپلیکیشن‌های ادغام و سینت‌سایزر(Synthesizer) را فراهم می‌کند.

با توجه به عملکرد اپلیکیشن، اندروید ۱۵ چارچوب عملکرد پویا اندروید را ارتقا می‌دهد. در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده که دارای اندروید ۱۵ هستند، این ارتقاء یک حالت کارآمد انرژی جدید اضافه می‌کند که «بارکاری پس‌زمینه طولانی‌مدت» را بهبود می‌بخشد. آستانه‌های حرارتی جدیدی نیز وجود دارد.

بسیاری از موارد جدید در اندروید ۱۵ بر بهبود پشت صحنه متمرکز شده‌اند. گوگل قابلیت‌های اضافی را در پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان و نسخه‌های بتا اعلام خواهد کرد، اما حداقل در حال حاضر، همه نشانه‌ها حاکی از آن است که اندروید ۱۵ یک ارتقاء بسیار بزدلانه‌تر نسبت به اندروید ۱۴ دارد.

تاریخ عرضه اندروید ۱۵

نسخه ۱ پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان(Developer Preview ۱) از امروز در دسترس است. دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در ماه مارس و به دنبال آن نسخه‌های بتا متعدد بین ماه‌های آوریل و ژوئیه منتشر می‌شود.

 

بر اساس این جدول زمانی، نسخه نهایی برای ماه اوت یا سپتامبر آماده می‌شود. البته امکان به تعویق افتادن این تاریخ‌ها وجود دارد.

آیا باید همین الان اندروید ۱۵ را دانلود کنید؟

با وجود پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵، آیا این بدان معناست که باید آن را در تلفن خود دانلود کنید؟ مطمئنا نه.

همانطور که از نام آن پیداست، نسخه پیش‌نمایش برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است و نه برای استفاده روزمره. پیش نمایش‌های توسعه دهندگان اغلب مملو از خطا هستند. اگر برنامه‌نویسی نباشید که باید اپلیکیشن‌های خود را با اندروید ۱۵ آزمایش کنید، توصیه می‌کنیم منتظر بمانید یا برای نسخه نهایی در اواخر امسال یا برنامه بتای عمومی که در حدود ماه آوریل یا مه عرضه می‌شود، صبر کنید.

 

ارسال نظر