شناسه خبر : 40220

آغاز فروش نام‌های کاربری ۵۰ هزار دلاری در «ایکس»

آغاز فروش نام‌های کاربری ۵۰ هزار دلاری در «ایکس»

ظاهرا شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) تلاش برای فروش نام‌های کاربری قدیمی بلااستفاده را در راستای تلاش برای درآمدزایی، آغاز کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ایمیل‌های دریافت‌شده توسط فوربس نشان می‌دهد که تیمی در داخل شرکت «ایکس»، به نام تیم @Handle Team کار روی بازاری را برای فروش نام حساب‌هایی که به ثبت رسیده اما بلااستفاده مانده‌اند را آغاز کرده‌ است. حتی در برخی موارد، این تیم درخواست‌هایی را به خریداران بالقوه ارسال کرده و قیمت خرید ۵۰ هزار دلار را پیشنهاد کرده است.

ایمیل‌هایی که فوربس موافقت کرد آنها را برای محافظت از هویت گیرندگان، به ‌طور کامل منتشر نکند، از سوی کارمندان فعال «ایکس» ارسال شده و اشاره کرده که این شرکت اخیرا دستورالعمل‌ها، فرآیند و هزینه‌های مربوط به نام‌های کاربری را به‌روزرسانی کرده است.

ماه‌هاست که شایعه شده است شرکت «ایکس» ایلان ماسک قصد دارد چنین برنامه‌ای را اجرا کند. ماسک در اوایل نوامبر ۲۰۲۲، در پستی در این شبکه اجتماعی نوشت: تعداد زیادی نام کاربری توسط ربات‌ها و ترول‌ها گرفته شده است و او قصد دارد از ماه آینده، آنها را آزاد کند.

 طبق گزارش ژانویه روزنامه نیویورک تایمز، تا ماه بعد، کارمندان «ایکس» درباره فروش نام‌های کاربری بحث می‌کردند و ماسک اعلام کرد قصد دارد به زودی ۱.۵ میلیارد نام کاربری را آزاد کند. شبکه اجتماعی «ایکس» در ماه مه، پاکسازی حساب‌های قدیمی بلااستفاده را آغاز کرد.

بر اساس گزارش فوربس، اما تا بعدازظهر جمعه، خط مشی ثبت نام کاربری «ایکس» که در وب سایت آن پست شده بود، همچنان تاکید می‌کرد که متاسفانه نمی‌توانیم نام‌های کاربری غیرفعال را در حال حاضر عرضه کنیم. در همین حال، «خط‌مشی حساب غیرفعال» به کاربران هشدار می‌دهد که هر ۳۰ روز یک بار وارد سیستم شوند تا غیرفعال تلقی نشوند، اما در عین حال می‌گوید که در حال حاضر نام‌های کاربری غیرفعال را آزاد نمی‌کند.

 

ارسال نظر