شناسه خبر : 37079

تجهیز موکب‌ها به گجت‌های هوشمند با هدف پایش سلامت زائرین اربعین

تجهیز موکب‌ها به گجت‌های هوشمند با هدف پایش سلامت زائرین اربعین

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید گجت‌های هوشمند، امکان ارائه خدمات پایش سلامت برای موکب‌داران را فراهم کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی نعمتی،  با بیان اینکه این شرکت در زمینه گجت‌های هوشمند و سامانه‌های نرم‌افزاری تله مدیسین فعال است، گفت: نوار قلب خانگی، گوشی‌های پزشکی دیجیتال از جمله محصولات تولیدی ما به شمار می‌روند و می‌توانند از طریق اتصال بلوتوث به تبلت، متصل شوند و نوار قلب فرد و صدای ریه فرد را ذخیره‌سازی کنند.

وی ادامه داد: این دستگاه علاوه بر آنکه برای پزشکان قابل استفاده است، برای افراد عادی نیز کاربرد دارد و افراد می‌توانند با استفاده از این گجت‌ها سیگنال‌های حیاتی بدن خود را دریافت و از طریق سامانه‌های نرم افزاری ما این داده‌ها را به پزشکان ارسال کنند.

نعمتی، این گجت‌ها را زمینه‌سازی برای پزشکی از راه دور دانست و یادآور شد: برنامه‌ای که برای موکب‌ها و زائرین تعریف کردیم، بر پایه ایستگاه‌های سلامت سیار است که در داخل موکب‌ها برپا می‌شود و افراد می‌توانند در مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه  سلامت خود را پایش کنند.

به گفته وی، این ایستگاه‌ها در موکب‌ها نصب می‌شود و زائرین با مراجعه به آن می‌توانند خدمات تشخیصی دریافت کنند و امکان ارسال داده‌های دریافت شده به پزشک نیز فراهم شده است.

این فناور خاطر نشان کرد: پایلوت این ایستگاه‌ها را در برخی پاساژها و داروخانه‌ها و برخی از اماکن عمومی ایجاد کردیم و نتایج مثبتی دریافت کردیم.  

ارسال نظر