شناسه خبر : 35587

نحوه بررسی دسترسی یک برنامه به داده‌های کاربر در گوگل پلی

 نحوه بررسی دسترسی یک برنامه به داده‌های کاربر در گوگل پلی

قبل از نصب یک برنامه در بخش ایمنی داده گوگل پلی، می‌توانید حریم خصوصی و اقدامات امنیتی برنامه را بررسی کنید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، قبل از نصب برنامه از گوگل پلی، می‌توانید بخش ایمنی داده را بررسی کنید. برنامه‌نویسان از این بخش برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره نحوه مدیریت داده‌های شما در برنامه ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب، می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد برنامه ها بگیرید.

برای رفتن به این قسمت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گوگل‌پلی را باز کنید.

  2. برنامه مورد نظر را پیدا کنید.

  3. روی آن برنامه ضربه بزنید.

  4. در بخش « Data safety»، خلاصه‌ای از شیوه‌های ایمنی داده‌های برنامه را خواهید دید.

  5. برای جزئیات بیشتر، روی See details ضربه بزنید.

نکته: اطلاعات بخش Data safety فقط برای برنامه‌های توزیع شده در گوگل‌پلی اعمال می‌شود. بخش ایمنی داده را فقط در اندروید 5 و بالاتر خواهید یافت.

چگونه روش‌های ایمنی داده‌های برنامه را درک و مرور کنید

بخش ایمنی داده فهرست برنامه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نحوه جمع‌آوری، اشتراک‌گذاری و مدیریت انواع مختلف داده‌ها را توضیح دهند. توسعه دهندگان شیوه های خود را برای موارد زیر توضیح می دهند:

جمع‌آوری داده‌ها: برنامه‌نویسان انواع داده‌های کاربر را که برنامه جمع‌آوری می‌کند، نحوه استفاده از این داده‌ها و اختیاری بودن جمع‌آوری این داده‌ها را توصیف می‌کنند. زمانی که توسعه‌دهنده از برنامه خود برای بازیابی داده‌های دستگاه شما استفاده می‌کند، معمولاً داده‌ها جمع‌آوری‌شده در نظر گرفته می‌شوند.

به اشتراک گذاری داده: توسعه دهندگان توضیح می دهند که آیا برنامه آنها داده های شما را با اشخاص ثالث به اشتراک می گذارد یا خیر و چه نوع داده هایی به اشتراک گذاشته می شود. زمانی که برنامه به داده ها دسترسی پیدا کند و به شخص ثالث منتقل شود، عموماً اشتراک گذاری شده در نظر گرفته می شود.

برنامه‌نویسان از بخش ایمنی داده‌های گوگل‌پلی برای توصیف مجموع جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌های برنامه‌شان در تمام نسخه‌های برنامه توزیع‌شده در گوگل‌پلی استفاده می‌کنند. اقدامات امنیتی و حریم خصوصی داده برنامه ممکن است بر اساس استفاده، منطقه و سن شما متفاوت باشد. برنامه‌نویسان ممکن است از بخش « About this app» در فهرست گوگل‌پلی، خط‌مشی رازداری یا سایر اسناد برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به نسخه برنامه با کاربران خود استفاده کنند.

 

ارسال نظر