شناسه خبر : 44135

لورکوزن از لقب همیشگی‌اش جدا می‌شود؟

لورکوزن از لقب همیشگی‌اش جدا می‌شود؟

نتایج هفته اخیر بوندسلیگا به این معنی بود که بایرلورکوزن قصد دارد طلسم ناکامی‌اش در بوندسلیگا را بشکند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بایرلورکوزن در صدر جدول بوندسلیگا حضور دارد و رویای یک قهرمانی تاریخی را در سر می‌پروراند.

سایت آنالیست در گزارشی درباره بوندسلیگا و صدرنشین این هفته‌هایش نوشت: «آنها به دلایلی لقب «نورکوزن» را دارند. اگر لورکوزن عنوان قهرمانی را به دست آورد شاهکاری بزرگ برای این تیم رقم خواهد خورد و می‌توان این شاهکار را Neverkusen (در زبان انگلیسی never به معنای هرگز است) دانست که با نبوغ آلونسو در حال تبدیل‌شدن به حقیقت است. لورکوزن پنج بار در رده دوم در بوندسلیگا قرار گرفته است که بیشتر از هر تیم دیگری بوده. آنها هیچگاه قهرمان بوندسلیگا نشده‌اند و به همین خاطر به این تیم لقب «نورکوزن» داده شده است. هر پنج نایب‌قهرمانی آنها در ۳۰ سال گذشته به دست آمده است. به همین خاطر خیلی‌ها شک و تردید دارند که این تیم بتواند در پایان فصل عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

این بار شاید همه چیز متفاوت باشد. لورکوزن با ژابی آلونسو که سابقه دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در بوندسلیگا و یک قهرمانی در جام جهانی را کسب کرده تخت‌ گاز به سوی قهرمانی پیش‌ می‌رود. هواداران لورکوزن امیدوارند تیمشان سرانجام بتواند طلسم ناکامی در بوندسلیگا را بشکند و از بین ببرد.

لورکوزن این هفته برد بسیار مهمی را برابر لایپزیگ به دست آورد و به شکلی باورنکردنی همچنان در بوندسلیگا شکست‌ناپذیر باقی مانده و در مسیر کسب قهرمانی است. آخرین باری که لورکوزن در پایان نیم‌فصل صدرنشین بوندسلیگا شد، دستش به جام قهرمانی نرسید و دوم شد. این اتفاق در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ رخ داد. سال ۲۰۰۲ آنها همچنین در DFB-Pokal و لیگ قهرمانان اروپا نیز نایب‌قهرمان شدند! (چه پیوندی با نایب‌قهرمانی!)

لورکوزن اکنون بعد از هجده بازی در بوندسلیگا بدون شکست مانده و در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته است. هر چند در دو دیدار قبلی در بوندسلیگا به گل‌های ثانیه پایانی نیاز داشت تا سه امتیاز را به دست بیاورد. این یک نتیجه بسیار مهم برای تیم ژابی آلونسو تلقی می‌شود؛ چرا که بایرن شکست ناباورانه‌ای را در خانه مقابل وردربرمن پذیرا شد و سه امتیاز مهم را از دست داد که ممکن است برایش گران تمام شود.

در واقع نتایج این هفته به قدری قابل توجه بود که برای اولین بار در این فصل، ابرکامپیوتر Opta نوشت بایرن دیگر شانس اول قهرمانی نیست. حالا لورکوزن ۵۷.۸ درصد شانس قهرمانی در بوندسلیگا دارد؛ در حالی که این رقم برای بایرن ۴۲.۱ درصد است. شانس قهرمانی بایرن هیچگاه در این فصل زیر ۵۰ درصد نرسیده بود.

لورکوزن تیمی است که چندان روی یکی - دو بازیکن متمرکز نبوده و بازیکنان مختلفی از این تیم توانستند گلزنی کنند. آنها در عین حال بهترین خط دفاع لیگ را دارند و تنها ۱۴ گل خورده در ۱۸ بازی داشته‌اند.

به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های ابررایانه‌ها چیزی بیش از یک پیش‌بینی سطحی است.

 تعطیلات زمستانی چطور به لورکوزن کمک کرد؟

آنها بهترین گلزنشان یعنی ویکتور بونیفیس را که به دلیل مصدومیت جام ملت‌های آفریقا را از دست داد، تا مدت‌ها در اختیار ندارند. لورکوزن همچنین بیش از هر تیم دیگری در بوندسلیگا بازیکن دعوت‌شده به جام ملت‌ها داشت. ادموند تاپسوبا، اودیلون کوسونو و آمینه عدلی همگی به جام ملت‌های آفریقا دعوت شدند. با همه این‌ها لورکوزن مشکلی نداشته و به‌خوبی جای خالی این بازیکنان پر شده است.

بر اساس عملکرد تیم‌ها در نیمه دوم بازی‌های این فصل، لورکوزن ۱۰ امتیاز بیشتر از هر تیم دیگری کسب کرده است. این ممکن است نشان‌دهنده تمایل آنها برای شروع آهسته‌ و قدرت‌گرفتن در نیمه دوم باشد. یازده گل لورکوزن در این فصل روی ضربه‌های ایستگاهی به ثمر رسیده‌اند که بیشترین گل از این حیث در بوندسلیگا (در کنار هایدنهایم) است.

هر تیمی برای کسب قهرمانی به کمی شانس هم نیاز دارد و تیمی مانند لورکوزن برای بر هم زدن انحصار بایرن به شانس بیشتری نیاز دارد. اگر لورکوزن بخواهد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، به بردهایی مثل آنچه در این دو هفته (برد لحظه آخری) به دست آمد، نیاز دارد.

اگر این تیم لورکوزن در پایان فصل بتواند قهرمانی در بوندسلیگا را به دست بیاورد، نام «نورکوزن» را برای همیشه به دست فراموشی خواهد سپرد.

ارسال نظر