شناسه خبر : 40484

اختصاصی چابک آنلاین ؛

دومین پیراهن گرانقیمت تاریخ (NBA) ۵.۸ میلیون دلار چکش خورد

دومین پیراهن گرانقیمت تاریخ (NBA) 5.8 میلیون دلار چکش خورد

خانه حراج ساتبیز اعلام کرد که پیراهن لس آنجلس لیکرز که کوبی برایانت در تنها فصل MVP خود در ۲۰۰۷-۲۰۰۸ پوشیده بود، در حراجی ۵.۸ میلیون دلار فروخته شد و به دومین پیراهن گران قیمت بسکتبال تبدیل شد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، اولین پیراهن مربوط به جرسی مایکل جردن در بازی افتتاحیه فینال‌های NBA در سال 1998 است که با قیمت ۱۰ میلیون دلاری خود در صدر گرانقیمت ترین پیراهن این رشته به حساب می‌آید.

برایانت، 18 بار قهرمان آل استار و پنج بار قهرمان NBA، در ژانویه 2020 در یک سانحه هلیکوپتر جان خود را از دست داد و دخترش و هفت نفر دیگر نیز کشته شدند.

وب سایت ساتبی اعلام کرد که این پیراهن توسط برایانت امضا شده و در 25 بازی از 82 بازی خود در آن فصل، از جمله 6 بازی پلی آف، توسط او پوشیده شده است.

برام واچر، رئیس  کلکسیون‌های مدرن ساتبی، در بیانیه‌ای گفت: «تصویر کوبی که این پیراهن خاص را در بازی‌های پلی‌آف NBA به تن کرده است، در فرهنگ عامه نفوذ کرده و روی نقاشی‌های دیواری، کتاب‌ها و روزنامه‌ها تجدید چاپ شده است. (این) به نمادی از عزم و علاقه شدید او تبدیل شده  که در بین مخاطبان در سراسر جهان طنین انداز شده است.»

 

ارسال نظر