شناسه خبر : 38056

اختصاصی چابک آنلاین؛

پایان کابوس!

پایان کابوس!

آلمان پس از شکست ۴-۱ مقابل ژاپن در دیداری دوستانه شنبه شب، هانسی فلیک سرمربی تیم را برکنار کرد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، این کشور قرار است تابستان آینده میزبان مسابقات یورو باشد و اتحادیه فوتبال آلمان [DFB] لازم دانسته در این مرحله دست به برکناری سرمربی تیم بزند تا هر چه زودتر وضعیت شرایط بحرانی را کنترل کند. 

رودی فولر، مهاجم سابق این تیم در کنار هانس ولف و ساندرو واگنر، هدایت بازی دوستانه آلمان مقابل فرانسه را در روز سه شنبه برعهده خواهند داشت.

فلیک از جام جهانی ناامیدکننده‌ای که در آن آلمان موفق به صعود از مرحله گروهی نشد، تا این لحظه جان سالم به در برده  اما اوضاع از آن زمان بهبود نیافت و نتوانست در هیچ یک از پنج بازی گذشته خود پیروز شود.

 سرمربی سابق بایرن مونیخ روز یکشنبه تیم را تمرین داد اما بعداً از آن با تصمیم سران تیم ملی برکنار شد. اتحادیه فوتبال آلمان این عقیده را دارد که تیم ملی به انگیزه جدیدی نیاز دارد و در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد:«با توجه به اینکه یورو سال آینده پیش روی ماست، ما به روحیه و اعتماد به نفس بیشتری نیاز داریم.»

این مربی 58 ساله در ماه می 2021 بایرن را ترک کرد و به جای یواخیم لوو با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. 

اما پس از 12 برد در 25 بازی فلیک از تیم ملی کنار گذاشته شد. 

او قبل از هدایت بایرن نیز یک دوره هشت ساله را به عنوان دستیار لوو سپری کرده بود.

شنبه شب اولین باری نبود که آلمان فلیک در 12 ماه گذشته مغلوب سامورایی های می‌شد.

 آنها در جام جهانی قطر با نتیجه 2-1 نیز از این تیم شکست خورده بودند و در نهایت در مرحله گروهی به خاطر تفاضل گل از صعود به مرحله بعد باز ماندند. 

در تیم ملی همه چیز برای فلیک خوب شروع شد و هشت بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما پس از آن با چهار پیروزی در 17 بازی آخر خود با تحقیر مقابل ژاپن به پایان رسید.

اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد که قصد دارد هر چه زودتر جایگزینی پیدا کند. 

یکی از نامزدهای احتمالی جولیان ناگلزمن است که جایگزین فلیک در بایرن شد.

 او کمتر از دو سال را در آلیانتز آرنا سپری کرد و در حال حاضر بیکار است، اما تا انتخاب سرمربی جدید فولر، که در آغاز قرن چهار سال هدایت آلمان را بر عهده داشت، کادر مربیگری را هدایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر