شناسه خبر : 35599

اختصاصی چابک آنلاین؛

افشاگری لاپورتا در مورد عدم تمایل مسی به بازگشت

افشاگری لاپورتا در مورد عدم تمایل مسی به بازگشت

قضاوت در مورد اینکه دومین دوره مدیریت خوان لاپورتا در بارسلونا با موفقیت همراه بوده یا خیر کار دشواری است.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، درست است که روزهای تلخ شکست 8-2 مقابل بایرن لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسیده و ژاوی همراه با لواندوفسکی قهرمانی را در فصل ۲۲/۲۳ به دست آوردند اما مشکلات مالی همچنان گریبانگیر این باشگاه است.

‎انصافاً می توان گفت که لاپورتا خونریزی را متوقف کرده است، اما عمل قلب بازی که او آغاز کرده بسیار دشوار است. 

یکی از پیامدهای آن عدم توانایی برگرداندن مسی به عنوان بازیکن آزاد به بارسلونا بود.

‎مسی پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن به اینتر میامی پیوست.

لاپورتا در این مورد معتقد است که مقصر به نتیجه نرسیدن این انتقال بارسلونا نبود و خود بازیکن نمی‌خواست به خانه‌ی قدیمی باز گردد.

‎لاپورتا به رسانه های کاتالونیایی گفت: «ما به توافق نهایی رسیده بودیم، اما هر چیزی زمان خودش را دارد و گاهی اوقات شرایط متفاوت است.

درست زمانی که لالیگا مجوز داد و ما آماده بستن قرارداد بودیم، پدر مسی به من گفت که لئو دو سال سخت را در پاریس سپری کرده، رنج زیادی کشیده و حالا می‌خواهد در لیگی با فشار کمتری بازی کند. من هم شرایط او را کاملا درک کردم.»

‎بارسلونا در سال 2023 قوی تر می شود

‎علیرغم ناامیدی آشکار درمیان هواداران از عدم بازگشت مسی، لاپورتا بر این عقیده است که تیم را نسبت به قبل بهبود بخشیده است.

او در این باره گفت: «بارسلونای بیمار از بیمارستان خارج شده و ما در حال برگرداندن او به زندگی عادی هستیم.

باشگاه شرایط بهتری نسبت به دو سال قبل دارد و پس از گذراندن شرایط سخت حالا دوباره آماده قهرمانی ها هستیم.»

‎عثمان دمبله یکی از بازیکنانی بود که به خاطر قرارداد سنگین و رقم انتقال بالا مشکلات مالی باشگاه را افزایش داده بود،اما بازیکن با کاهش دستمزد و برگشتن به روزهای اوج خود شرایطش را در تیم به کل تغییر داد.

لاپورتا دراین مورد گفت:«دمبله بازیکن محبوب مربی، کادر فنی و من به حساب می‌آید.

من یکی از طرفداران بزرگ او هستم.

او نمایندگانی دارد که هنگام مذاکره سرسخت هستند. من به مواضع او احترام می گذارم اما تا آخرین لحظه برای حفظ او تلاش خواهیم کرد.

اکنون در حال مذاکره برای حفظ او هستیم و امیدواریم این موضوع حل شود اما فکر کنم این قضیه تا پایان [پنجره نقل و انتقالات] ادامه خواهد داشت.»

‎لاپورتا پس از قهرمانی در لالیگا و کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023/24، با تصمیم یوفا مبنی بر حذف نکردن آنها از رقابت‌های اروپایی مورد تحسین قرار گرفت.

بسیاری فکر می کردند که باشگاه به دلیل 'پرونده نگررا' محروم خواهد شد، اما در پایان ژوئن یوفا اعلام کرد که مجازاتی گریبانگیر آنها نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «هر چیزی که باشد تا آخر پیگیری خواهد شد و ما به بی گناهی خود ایمان داریم، مطمئن هستیم که بارسلونا از این چالش سالم بیرون خواهد آمد، زیرا چیزی وجود ندارد. 

من با چفرین (رئیس یوفا) نیز صحبت کردم و او نیز حرف های من را متوجه شد، به خاطر همین بود که بارسلونا با هیچ محرومیتی همراه نشد، مطمئن هستم که پرونده نگررا به نتیجه نخواهد رسید.»

 

ارسال نظر