شناسه خبر : 33993

اختصاصی چابک آنلاین؛

قهرمانی از خانه!

قهرمانی از خانه!

منچستر سیتی برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، پس از شکست آرسنال مقابل ناتینگهام فارست، منچسترسیتی برای پنجمین بار در شش فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. 

این نتیجه باعث می‌شود منچسترسیتی با برتری چهار امتیازی غیر قابل جبران در صدر جدول نسبت به توپچی‌ها با فقط یک بازی باقیمانده از لیگ قهرمان شوند.

روند هیجان انگیز 11 پیروزی متوالی در هفته های پایانی فصل باعث شد تا سیتی مانع رسیدن آرسنال به قهرمانی برای اولین بار از فصل 2003/04 شوند.

دریک مقطعی درماه ژانویه،سیتی با 8 امتیاز از آرسنال عقب بود، اما قهرمان این فصل از زمان باخت 1-0 مقابل تاتنهام در 5 فوریه، شکست ناپذیر باقی مانده و این تیم آرتتا بودکه چندین بار در این راه زمین خورد.

تیم پپ گواردیولا درآخرین بازی خانگی خود در این فصل به مصاف چلسی می رود، جایی که آنها یک بار دیگر جامی را که برای سومین فصل متوالی حفظ کرده اند، بالای سر خواهند برد. 

سیتی اکنون دو پیروزی تا کسب سه گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد، موفقیتی که تنها یک بار در فوتبال انگلیس توسط منچستریونایتد در فصل 1998/99 به دست آمد. 

سیتی 7 روز قبل ازفینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر، در فینال جام حذفی در 13 خرداد به مصاف منچستریونایتد می روند و به دنبال این هستند که برای اولین باز قهرمان جام اتحادیه شوند.

آمار سیتی در قهرمانی ها

منچسترسیتی هفتمین عنوان قهرمانی خود درلیگ برتر را به دست آورد و تنها منچستریونایتد (13) عنوان قهرمانی بیشتری در تاریخ لیگ برتر کسب کرده است.

درتاریخ لیگ برتر انگلیس  تنها سه تیم بیشتر از منچستر سیتی (9) عنوان قهرمانی را کسب کرده اند. 

منچسترسیتی اکنون در 7 فصل از 12 فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده که 5 عنوان در 6 دوره اخیربه دست آمده است. 

آنها سومین تیمی هستند که به همراه لیورپول (1979، 1980، 1982، 1983، 1984) و منچستریونایتد (1996، 1997، 1999، 2000، 2001) موفق به کسب عنوان قهرمانی در پنج فصل از شش فصل شده اند.

گواردیولا با این عنوان در جمع تنها 6 مرد تاریخ لیگ برتر بوده که موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس شده و تنها الکس فرگوسن (13) تاکنون بیش از اسپانیایی قهرمان لیگ برتر شده است.

گواردیولا در 11 فصل از 14 فصل خود دردوران حرفه ای مربیگری‌اش که هدایت بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی را بر عهده داشته قهرمان شده و در هر سه تیم طعم قهرمانی در سه فصل متوالی را چشیده است.

 

ارسال نظر