شناسه خبر : 40767

رکورد شکنی در بزرگترین بازار خودروهای جهان

رکورد شکنی در بزرگترین بازار خودروهای جهان

فروش جهانی خودروهای الکتریکی علیرغم کاهش یارانه‌ها در این بخش رشد می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج بررسی نشان داده است که فروش خودروهای برقی در سطح جهان ادامه دارد و چین رکورد فروش ماهانه خود را در ماه اکتبر گزارش کرده است.

چین به طرح یارانه ۱۱ ساله برای خرید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ پایان داد اما برخی از مقامات محلی به ارائه کمک یا تخفیف مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاری و همچنین یارانه برای مصرف‌کنندگان ادامه دادند.

فروش خودروهای برقی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، در ماه سپتامبر ۲۹ درصد افزایش یافته است. بازار جهانی خودروهای برقی در همین دوره رشد ۳۴ درصدی را نشان داد. طبق گزارش‌ها، چین وارد دو ماه پایانی سال می‌شود که فروش خودرو از نظر فصلی بالاست.

برخی گزارش‌ها نشان داد آنچه در مورد ارقام ماه اکتبر قابل توجه است این است که تقاضای خودروهای برقی در چین همچنان به بالاترین حد خود می‌رسد، حتی با وجود اینکه یارانه‌ها کاهش یافته است و سال ۲۰۲۳ سال دیگری برای چین از نظر فروش خودروهای برقی خواهد بود.

تسلا، مرسدس بنز و فولکس‌واگن هشدار داده‌اند که نرخ‌های بهره بالا و بازار ضعیف در این منطقه مشتریان را از بین می‌برد. فروش خودروهای برقی در آمریکای شمالی تاکنون در سال جاری ۷۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازار آمریکای شمالی همچنان در سال ۲۰۲۳ قوی است و تسلا همچنان سهم اصلی تقاضا را در اختیار دارد. با این حال، بر اساس گزارش شرکت خدمات فروش Cox Automotive در ماه اکتبر، سهم بازار تسلا در سه ماهه سوم علیرغم کاهش قیمت‌ها به کمترین میزان ثبت شده در حدود ۵۰ درصد رسید.

 

ارسال نظر