شناسه خبر : 39536

تمامی خودرو‌های وارداتی موظف به تهیه گواهی اسقاط هستند

تمامی خودرو‌های وارداتی موظف به تهیه گواهی اسقاط هستند

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: باتوجه به موجودیت گواهی اسقاط، تمامی خودرو‌های وارداتی موظفند برای شماره‌گذاری خودرو گواهی اسقاط تهیه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: قانون‌گذار  در بند الف تبصره ۳ اصلاح ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو  گفته است که مالکان و شرکت‌های حمل و نقل فقط برای یکبار و یک خودرو می توانند به مدت ۱۰ سال وارد کنند.

او گفت: اگر گواهی اسقاط موجود باشد دارنده‌ کشنده‌ باید گواهی اسقاط خریداری کند و اگر گواهی موجود نبود باید ۵ درصد از قیمت خودرو را بپردازد.

مشهدی شریف گفت: برای هر دو خودرو کشنده‌ای که وارد کشور می‌شود یک خودرو باید اسقاط یا خارج شود به عنوان مثال اگر یک کشنده وارد کشور می‌شود ۱۶ گواهی دارد و با نصف گواهی یعنی معادل ۸ گواهی می تواند شماره‌گذاری کند. اگر گواهی موجود باشد مستلزم خرید ۸ گواهی است و اگر موجود نبود باید ۵درصد قیمت خودرو را پرداخت کند.

مشهدی شریف گفت: باتوجه به موجودیت گواهی اسقاط، تمامی خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده موظف هستند برای شماره‌گذاری خودرو گواهی اسقاط تهیه کنند. 

مشهدی شریف گفت: در حال حاضر ۸ گواهی اسقاط برای کشنده و سایر کامیون ها هم به نسبت دو به یک ( به ازای یک واردات دو کامیون نو یک کامیون باید اسقاط شود) باید رعایت شود.

به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو، در حال حاضر ۳ هزار کشنده از سال قبل باید وارد کشور می‌شد و امسال هم ۲ هزار دستگاه که در مجموع ۵ هزار کشنده وارد کشور می‌شود که به اعضای این ۵ هزار کشنده ۴۰ هزار گواهی اسقاط مورد نیاز است.

مشهدی شریف اظهار کرد: به اعضای هر کامیون که با عمر ۱۰ ساله وارد کشور می‌شود یک کامیون باید اسقاط شود که این موضوع در برنامه هفتم آمده است.

 

ارسال نظر