شناسه خبر : 47695

مهم‌ترین حوادث ایام نوروز چیست؟

مهم‌ترین حوادث ایام نوروز چیست؟

رئیس مرکز اورژانس استان تهران مهم‌ترین حوادثی که ممکن است در ایام نوروز رخ دهد را اعلام و هشدارهایی را برای پیشگیری از وقوع آنها ارائه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل توکلی،  درباره اینکه بیشترین حوادثی که ممکن است در ایام نوروز رخ بدهد، چیست، گفت: معمولا در این ایام بیشترین حوادث، تصادفات رانندگی هستند. همچنین اگر هوا سرد شود، حوادث مربوط به گازگرفتگی را نیز خواهیم داشت و پس از آن نیز مسمومیت‌ها قرار دارند که عمدتا سطحی است و به سرعت درمان می‌شود. 

وی ادامه داد:‌ هر سه مورد نیز به راحتی قابل پیشگیری است، در مورد تصادفات لازم است که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت کنند و از رانندگی با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند. همچنین برای جلوگیری از گازگرفتگی نیز مردم حتما باید دستگاه‌های گرمایشی را که ممکن است به دلیل خانه‌تکانی یا تصور گرم شدن هوا، جمع‌آوری کرده بودند، با رعایت استانداردها نصب کنند و از روشن کردن گاز پیک‌نیکی در داخل خودرو یا چادرهای مسافرتی و ... پرهیز کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد:‌ همچنین در مورد مسمومیت‌ها هم نکته مهم این است که مردم و به خصوص مسافران نوروزی موادغذایی خود را از مراکز عرضه معتبر انتخاب و مصرف کنند.

توکلی گفت:‌همکاران من در مجموعه اورژانس در طول ایام نوروز در آماده‌باش کامل قرار دارند و علاوه بر پایگاه‌های ثابت درون و برون شهری در ایستگاه‌ها وکمپ‌های نوروزی اورژانس نیز مستقر هستند و این استقرار تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر