شناسه خبر : 46141

ثبت ۲ زلزله به بزرگای ۴ در علی‌آباد و گیلانغرب

ثبت ۲ زلزله به بزرگای ۴ در علی‌آباد و گیلانغرب

هفته گذشته گیلانغرب استان کرمانشاه با زلزله‌هایی با بزرگای ۳.۳ و ۴ و کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳ لرزیدند و همچنین علی‌آباد استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کرد همچنین در شیراز زلزله ۲.۹ رخ داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، در هفته گذشته کورائیم استان اردبیل با زلزله‌هایی بزرگای ۳ و ۳.۲ لرزید ضمن آنکه در استان کرمانشاه زلزله‌هایی با بزرگای ۳ در گیلانغرب زلزله‌هایی با بزرگای ۳.۳ و ۴ در کرمانشاه به ثبت رسید.

علی آباد استان گلستان نیز زلزله‌ای با بزرگای ۴ را تجربه کرد و انارک استان اصفهان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد. همچنین فیروزاباد استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲، شیراز استان فارس با زلزله ۲.۹ خوی استان آذربایجان غربی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۸ بهمن

در ساغند استان یزد زلزله ۲.۶ رخ داد.

یکشنبه ۲۹ بهمن

در علی‌آباد استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۴ رخ داد و عمق این رخداد لرزه‌ای در هشت کیلومتری و رومرکز آن در ۲۳ کیلومتری علی آباد استان گلستان و ۲۶ کیلومتری امیریه و ۲۷ کیلومتری بسطام استان سمنان گزارش شد. دو زلزله به بزرگای ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در بسطام استان سمنان زلزله ۲.۷، شهمیرزاد استان سمان زلزله ۲.۷، لیسار استان گیلان زلزله ۲.۹، قاسم آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، کلاته خیج استان سمنان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

دوشنبه ۳۰ بهمن

در گیوی استان اردبیل زلزله ۲.۷ و شیراز استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

در انارک استان اصفهان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق پنج کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری علی آباد استان گلستان و ۲۶ کیلومتری امیریه و ۲۷ کیلومتری بسطام استان سمنان گزارش شد. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

فیروزاباد استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در سه کیلومتری فیروز آباد، ۲۱ کیلومتری میمند و۴۱ کیلومتری کوار این استان بوده است.

سه‌شنبه اول اسفند

در هریس استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، ملاثانی استان خوزستان زلزله ۲.۹، دوگنبدان استان کهگیلویه وبویر احمد زلزله ۲.۸، رویان استان مازندران زلزله ۲.۸، طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

گیلانغرب استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۱۱ کیلومتری گیلانغرب، ۳۴ کیلومتری سومار و ۳۵ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق هشت کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۶ کیلومتری خوی، ۳۳ کیلومتری قطور، آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری زرآباد این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۲ اسفند

کرمانشاه استان کرمانشاه با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در هفت کیلومتری کرمانشاه، ۲۰ کیلومتری هلشی و ۲۹ کیلومتری رباط این استان به ثبت رسید.

 رویان استان مازندران زلزله ۲.۶ ، گلباف استان کرمان زلزله ۲.۶، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ و فریدون کنار استان مازندران زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

کورائیم استان اردبیل به زلزله بزرگای سه در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری کورائیم، ۲۱ کیلومتری گیوی و ۲۸ کیلومتری فیروزآباد این استان رخ داد.

پنج شنبه ۳ اسفند

پره سر استان گیلان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزیدند و کانون آن در هفت کیلومتری پره سر، ۱۴ کیلومتری رضوانشهر و ۱۶ کیلومتری اسالم این استان به ثبت رسید.

گیلانغرب استان کرمانشاه با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای چهار در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در شش کیلومتری گیلانغرب و ۳۵ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۳۰ کیلومتری زرنه استان ایلام بوده است. گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ رخ داد.

فین استان هرمزگان زلزله ۲.۷، موچش استان کردستان زلزله ۲.۹، مجن استان سمنان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۵۶  کیلومتری راور و ۹۳ کیلومتری هجدک استان کرمان و ۹۳ کیلومتری نایبند استان خراسان جنوبی بوده است.

جمعه ۴ اسفند

کورائیم استان اردبیل با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق پنج کیلومتری لرزید و کانون آن در ۹ کیلومتری کورائیم، ۲۴ کیلومتری نیر و ۲۶ کیلومتری گیوی این استان بوده است.

 

ارسال نظر