شناسه خبر : 45363

۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران مربوط به موتورسواران است

۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران مربوط به موتورسواران است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از جزئیات طرح ترافیکی ۱۰ خبر داد و گفت: کاهش تخلفات موتورسواران، دغدغه و مطالبه مردمی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به جزئیات اجرای طرح ۱۰ از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از شهروندان به خاطر همکاری با مجموعه پلیس، تشکر کرده و به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طرح ۱۰ که همان نظم بخشی، ساماندهی و ایمنی تردد موتورسواران در شهر تهران است، در روز‌های آتی نیز همچنان ادامه دارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر این که یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور، ساماندهی تردد ها، کاهش تصادفات و تخلفاتی است که موتورسواران انجام می‌دهند، گفت: ۵۰ درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران مربوط به موتورسوران است و همچنین ۶۲ درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز مربوط به موتورسواران است، که این آمار بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم تخلفات و تصادفات موتورسواران را مهار کنیم، حرکتی عظیم و جهادی انجام داده ایم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: انضباط بخشی به تردد‌های ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است که این رویکرد، با ساماندهی موتورسواران و ایمن تردد آن‌ها تحت عنوان طرح ۱۰ مطرح و انجام شده است.

سرهنگ مومنی افزود: این طرح در سه مولفه آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی ترافیک و اعمال قانون و اجرای مقررات آغاز شده که به عنوان مثال در موضوع اعمال قانون‌های موتورسواران به انواع مختلفی، چون توقیفات ساعتی، توقیف در پارکینگ ها، اعمال قانون و حتی اجرای طرح موتوریار به عنوان مجازات جایگزین و اقدام آموزشی انجام شده است.

 

ارسال نظر