شناسه خبر : 43949

ترافیک پایتخت سنگین، ولی در حال تردد/ جریمه ۱۰۵ هزار تومانی توقف در محل پارک خودروی معلولان

ترافیک پایتخت سنگین، ولی در حال تردد/ جریمه ۱۰۵ هزار تومانی توقف در محل پارک خودروی معلولان

رئیس مرکز کنترل اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های، نواب، همت، چمران، زین‌الدین و بابایی پر حجم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – روی پل امام علی (ع)، زین الدین- شمس آباد، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت هم فعلا بدون ترافیک می‌باشد. 

سرهنگ شریفی افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله –پل جناح، آبشناسان – اشرفی، همت – بعد از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) – شیخ فضل الله و حکیم – پیامبر می‌باشد. 

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک امروز از مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می‌باشد که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفر‌های خود از تردد‌های غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری نمایند. 

وی از رانندگان خواست هنگام تصادفات خسارتی از حادثه عکس و فیلم تهیه کرده و سپس با رعایت احتیاط خوردو‌ها را به منتهی الیه سمت راست راه هدایت نموده تا از بوجود امدن ترافیک پشت سر تصادف خودداری گردد. تاکید می‌گردد فقط در تصادفات خسارتی رانندگان می‌توانند این اقدام را انجام دهند و در تصادفات فوتی و جرحی نباید خودرو‌ها را جابجا کرد.

جریمه ۱۰۵ هزار تومانی توقف در محل پارک خودروی معلولان

سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص نرخ تخلف پارک در جایگاه جانبازان و معلولان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین و گران‌ترین نوع جریمه‌ای که قانون در مورد تخلفات ساکن غیر مجاز، تعیین کرده و پلیس نیز متخلفان را طبق آن اعمال قانون می‌کند توقف در محل اختصاصی پارک خودروی جانبازان و معلولان است. 

وی افزود: در جدول تخلفات ساکن هیچ رقمی بالاتر از این نوع جریمه که مربوط به توقف در محل اختصاصی پارک خودروی جانبازان و معلولان است وجود ندارد؛ چراکه مبلغ جریمه ۱۰۵ هزار تومانی گران‌ترین جریمه‌ای است که در جدول تخلفات ساکن وجود دارد و برای فرد متخلفی که اقدام به پارک و توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان کند در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس با نصب تابلوی مخصوص در محل توقف و محل اختصاصی پارک جانبازان و معلولان از رانندگان دیگر می‌خواهد که در این محل توقف نکنند، ولی متاسفانه برخی از رانندگان رعایت نکرده و مشکلاتی را برای این قشر آسیب پذیر ایجاد کرده و پلیس مجبور می‌شود گران‌ترین نرخ تخلف از نوع تخلفات ساکن را برای آنان در نظر بگیرد.

 

ارسال نظر