شناسه خبر : 36147

تلف شدن ده‌ها «نهنگ خلبان» در ساحل استرالیا

تلف شدن ده‌ها «نهنگ خلبان» در ساحل استرالیا

نزدیک به ۱۰۰ نهنگ خلبان روز گذشته (سه‌شنبه) در ساحلی در «استرالیای غربی» به گل نشستند و مقامات استرالیایی اعلام کردند که از میان آنها ۵۱ نهنگ‌ تا امروز (چهارشنبه) تلف شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این نهنگ‌های خلبان باله‌بلند و بسیار اجتماعی، اوایل روز گذشته در حال شنا کردن در نزدیکی ساحلی در منطقه شهر بندری «آلبانی» در ایالت استرالیای غربی مشاهده شدند. تا بعد از ظهر، نهنگ‌ها با وجود تلاش‌های قبلی برای هدایت آنها به سمت دریا در ساحل به گل نشستند.

گزارش‌ها حاکیست وزارت تنوع زیستی، حفاظت و جاذبه‌های ایالتی استرالیای غربی یک کمپ شبانه برای نظارت بر نهنگ‌ها راه اندازی کرد تا جان آنها را نجات دهد.

«پیتر هارتلی»، یکی از مدیران این دپارتمان در این باره گفت: ما هنوز ۴۶ نهنگ زنده داریم و تمرکز امروز ما بر این موضوع خواهد بود، «بازگرداندن آنها به آب و تشویق آنها به رفتن به آب های عمیق تر». ما خوشبین هستیم که تا جایی که بتوانیم جان نهنگ ها را نجات خواهیم داد.

تیم نجات شامل دامپزشکان و کارشناسان جانوران دریایی از باغ وحش شهر «پرث» است. بسیاری نیز برای کمک داوطلب شده‌اند.

پدیده به گل نشستن نهنگ‌ها در نزدیکی استرالیا و نیوزیلند غیرمعمول نیست. اکتبر سال گذشته، حدود ۵۰۰ نهنگ خلبان در جزایر دورافتاده «چاتام» در نیوزیلند در ساحل به گل نشستند.

برخی از کارشناسان حیات وحش اظهار می کنند که این رفتار می‌تواند نشان‌دهنده استرس یا بیماری در نیام نهنگ‌ها باشد. برخی دیگر نیز فکر می کنند که نهنگ‌ها پس از تغذیه در فاصله خیلی نزدیک به ساحل از مسیر خود منحرف می‌شوند.

 

ارسال نظر