شناسه خبر : 31252

جریان نفت به پایانه سیهان ترکیه متوقف شد

جریان نفت به پایانه سیهان ترکیه متوقف شد

ترکیه در پی وقوع زلزله شدید، در اقدامی احتیاطی، جریان نفت به پایانه صادرات نفت سیهان در کرانه دریای مدیترانه را متوقف کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت دولتی بوتاش صبح دوشنبه پس از وقوع یکی از شدیدترین زلزله‌های خاورمیانه در چند سال اخیر، تصمیم گرفت فعالیت پایانه نفتی سیهان را متوقف کند و نشست فوق العاده‌ای درباره این موضوع برگزار کرد.

این زلزله ویرانگر ۷.۸ ریشتری که بامداد دوشنبه جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، صدها کشته در ترکیه و سوریه بر جای گذاشت و زیرساخت‌ها را تخریب کرد.

بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، نوشت: نشتی در خطوط لوله تغذیه کننده این بندر شناسایی نشده است.

پایانه سیهان، یک هاب مهم برای فروش نفت شمال عراق و جمهوری آذربایجان است. طبق آمار رصد کشتی و بارگیری نفت که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت از این بندر در ژانویه صادر شده است. نفت از سیهان عمدتا به پالایشگاه‌های اروپایی ارسال می‌شود.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام انرژی ترکیه نوشت: خطوط لوله کرکوک-سیهان که حامل نفت خام از عراق به ترکیه است و خط لوله باکو-تفلیس-سیهان در زلزله شدیدی که به وقوع پیوست، آسیب ندیده‌اند. با این حال، فعالیت در پایانه نفتی سیهان در جنوب ترکیه متوقف شده است. این پایانه از مرکز وقوع زلزله، حدود ۱۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

ارسال نظر