شناسه خبر : 30107

تولید بالاتر اما ناکافی نفت اوپک

تولید بالاتر اما ناکافی نفت اوپک

تولید نفت اوپک در دسامبر افزایش پیدا کرده اما این سازمان همچنان موفق نشده است به اهداف تولید برای این ماه دست پیدا کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، تولید نفت اوپک با افزایش تصاعدی تولید نیجریه در دسامبر، به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. نیجریه که به مدت چندین دهه با مشکل سرقت نفت دست و پنجه نرم کرده است، اعلام کرد به شکل موثر موفق شده است با این اقدامات مجرمانه مقابله کند و در نتیجه، تولید نفت واقعی این کشور افزایش پیدا کرده است.

مقامات نیجریه‌ای در اکتبر یک اتصال ۲.۵ مایلی غیرقانونی در زیر آب را در پایانه صادرات فورکادو شناسایی کردند. شرکت نفتی دولتی NNPC نیجریه اعلام کرد این اتصال به مدت حدود ۹ سال بدون اینکه شناسایی شود، فعال بوده است.

نیجریه برای سرقت نفت از خطوط لوله زمینی معروف بوده است اما کشف سرقت زیر آبی نفت، نخستین مورد در نوع خود محسوب می شود. این تولیدکننده آفریقایی برآورد کرده که به دلیل این سرقت، حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت از دست داده است. اما نظرسنجی بلومبرگ برای دسامبر نشان داد تولید نفت نیجریه به ۱.۳۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان در هشت ماه گذشته است.

تولید نفت اوپک همچنان پایین تر از سهمیه تعیین شده تحت توافق اوپک پلاس مانده است. طبق آخرین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت این گروه در نوامبر به میزان ۷۴۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت. تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر به میزان ۴۰۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۰.۴۷۴ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت امارات متحده عربی، کویت و عراق هم در نوامبر کاهش داشت و مجموع تولید این گروه به ۲۸.۸۲۶  میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان از ژوئن و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایینتر از سقف تعیین شده بود.

گروه اوپک پلاس هدف تولید خود در نوامبر را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش داد که سهم اعضای اوپک از این کاهش تولید، حدود ۱.۲۷ میلیون بشکه در روز بود. بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش تولید اوپک در دسامبر برای رسیدن به سطح تولید هدف گذاری شده کافی نبود.

 

ارسال نظر