شناسه خبر : 28593

انگلیس و اروپا در گریز از بحران اقتصادی خوش‌شانس نخواهند بود

 انگلیس و اروپا در گریز از بحران اقتصادی خوش‌شانس نخواهند بود

بانک مورگان استنلی آمریکا پیش‌بینی کرد که انگلیس و اتحادیه اروپا سال آینده وارد بحران رکود اقتصادی خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بانک مورگان استنلی آمریکا طی گزارشی پیش‌بینی کرد انگلیس و اتحادیه اروپا سال‌آینده وارد رکود اقتصادی می‌شوند، این بانک البته می‌گوید ممکن است آمریکا بتواند به لطف نرخ بیکاری پایین از لبه پرتگاه رکود اقتصادی بازگردد.

مورگان استنلی اعلام کرده پس از حدود 3 سال اعمال محدودیت‌های کرونایی در چین، لغو این محدودیت‌ها موجب می‌شود تا شاهد رشد اقتصادی این کشور در کنار بهبود اوضاع اقتصادهای نوظهور در آسیا در سال‌ آینده باشیم.

این بانک آمریکایی نرخ رشد اقتصاد جهانی برای سال آینده را کمتر از صندوق بین المللی پول پیش بین کرده و در حالی که این صندوق برای سال‌ آتی رشد اقتصادی 2.7 درصدی را برای جهان محاسبه کرده اما مورگان استنلی رقم آن را 2.2 درصد پیش بینی کرده است.

مورگان استنلی همچنین می‌گوید برای سال آینده کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه الگوی متفاوتی را در رشد اقتصادی خواهند داشت به گونه‌ای که کشورهای توسعه یافته در لبه رکود اقتصادی خواهند بود اما کشورهای در حال توسعه رشد نسبی اقتصادی را تجربه می‌کنند.

این موسسه بانکی همچنین رشد اقتصادی چین را بیش از 17 برابر متوسط رشد اقتصادی 10 کشور توسعه یافته جهان پیش بینی کرده است. مورگان استنلی پیش بینی کرده اقتصاد چین در سال 2023 رشد 5 درصدی خواهد داشت و این در حالی است که 10 کشور توسعه یافته برتر در جهان متوسط رشد 0.3 درصدی را به ثبت می رسانند. از سوی دیگر کشورهای در حال توسعه هم رشد متوسط 3.7 درصدی را برای سال آتی تجربه خواهند کرد.

ارسال نظر