شناسه خبر : 21551

ورزش روسیه از جانب ۳۸ کشور تحریم شد

ورزش روسیه از جانب ۳۸ کشور تحریم شد

ایالات متحده به همراه ۳۷ کشور دیگر، تحریم‌های همه‌جانبه ورزشی را علیه روسیه و بلاروس اجرایی کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ایالات متحده و ۳۷ کشور دیگر در اقدامی هماهنگ، تحریم‌های شدید ورزشی علیه مسکو و مینسک وضع کردند.

بر اساس این سند که به امضای ۳۸ کشور رسیده، روسیه و بلاروس نباید اجازه داشته باشند میزبان رویدادهای ورزشی بین المللی شوند و حتی نامزد میزبانی شوند. ورزشکاران منتخب روسیه و بلاروس، مدیران و تیم‌های نماینده کشور روسیه و بلاروس باید از رقابت با سایر کشورها منع شوند. 

به این ترتیب تمام تیم‌های باشگاهی و نفرات از روسیه نباید با کشورهای دیگر رقابت کنند. همچنین هیچ حمایت مالی از سوی باشگاه ها و دولت ها در ارتباط با روسیه و بلاروس نباید وجود داشته باشد. 

این سند توسط استرالیا، اتریش، بلژیک، بریتانیا، مجارستان، آلمان، یونان، دانمارک، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، قبرس، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مالت،  هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، ایالات متحده آمریکا، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری چک، سوئیس، سوئد، استونی و ژاپن رسما امضا شده است.

بالاترین مسئول ورزشی این کشورها این سند را امضا کردند. با این وجود، در آمریکا این سند را جنیفر هال گادفری، کارمند وزارت امور خارجه امضا کرد. او معاون وزیر امور خارجه موقت آمریکا در امور دیپلماسی عمومی و روابط عمومی است. در واقع او اساساً درگیر تبلیغات سیاست خارجی است نه ورزش.

در همین راستا با اعلام رسمی فیفا، تیم ملی روسیه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی و بازی پلی‌آف برابر لهستان کنار رفت تا جام جهانی ٢٠٢٢ قطر را از دست بدهد. پس از حذف روسیه، لهستان برای صعود به جام جهانی باید به مصاف پیروز دیدار تیم‌های سوئد و جمهوری چک برود.

همچنین بر اساس اعلام فیفا، دیدار تیم‌های اوکراین و اسکاتلند به تعویق افتاد. این دیدار خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر