شناسه خبر : 21261

آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

رئیس جمهور روسیه در پیام تلویزیونی خود از آغاز عملیات نظامی نیروهای این کشور در دونباس خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آغاز عملیات نظامی در منطقه دنباس خبر داد.

پوتین گفت: در پی درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین آغاز شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سخنانی غیرمنتظره در تلویزیون این کشور درگیری روسیه و اوکراین را اجتناب ناپذیر خواند و گفت عملیات ارتش روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس آغاز شده است.

پوتین اوضاع شرق اوکراین را به علت حملات این کشور و دخالت‌های خارجی در امور اوکراین وخیم خواند و گفت شرایط به گونه‌ای است که اقدام قاطع مسکو را اقتضا می‌کند.

نخستین تصاویر از دونباس 

رییس جمهور روسیه همچنین گفت در صورت مداخله کشور‌های خارجی، روسیه فورا واکنش نشان خواهد داد. پوتین گفت روسیه در حال انجام "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین است و هدف مسکو غیرنظامی کردن و عاری کردن این کشور از نازیسم و نه اشغال این کشور است.

همزمان با سخنان رئیس جمهور روسیه ، صدای انفجاری مهیب در پایتخت اوکراین شنیده شد. این انفجار بسیار شدید بود به طوری که از فاصله زیاد هم آثار آن کاملا محسوس بود.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین مردم سراسیمه در حال خروج از کی یف پایتخت این کشور هستند.

 

ارسال نظر