شناسه خبر : 32552

ورزش برای مبتلایان به پارکینسون مفید است

ورزش برای مبتلایان به پارکینسون مفید است

یک بررسی جدید نشان می دهد که ورزش می تواند به بهبود علائم مرتبط با حرکت برای افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند کمک کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، بیماری پارکینسون قابل درمان نیست، اما علائم را می‌توان تسکین داد و فیزیوتراپی یا سایر اشکال ورزش نیز ممکن است کمک کننده باشند.

«الکه کالبه»، استاد روانشناسی پزشکی در دانشگاه کلن آلمان می‌گوید: «ما می‌خواستیم بدانیم چه ورزشی برای بهبود حرکت و کیفیت زندگی بهتر این گروه از بیماران عمل می‌کند.»

بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده سیستم عصبی است که بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم می‌تواند شامل لرزش، سفتی اندام، کندی حرکت، مشکلات تعادلی و عدم هماهنگی باشد. بیماران همچنین ممکن است مشکلات عاطفی و خلقی، خستگی، مشکلات خواب و مشکلات فکری هم داشته باشند.

در بررسی جدید، محققان ۱۵۶ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را تجزیه و تحلیل کردند.

این کارآزمایی‌ها شامل نزدیک به ۸۰۰۰ نفر از سراسر جهان بود، که به گفته نویسندگان، بزرگترین و جامع‌ترین مرور سیستماتیک در مورد اثرات ورزش بدنی در افراد مبتلا به پارکینسون بود.

بررسی‌کنندگان دریافتند که ورزش‌های بدنی از جمله رقص، ورزش در آب، ورزش قدرتی و مقاومتی، ورزش استقامتی، تای چی، یوگا و فیزیوتراپی باعث بهبود خفیف تا زیاد در شدت علائم حرکتی و کیفیت زندگی در این بیماران می‌شود.

«موریتز ارنست»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلن، گفت: «ما بهبودهای بالینی معناداری را در شدت علائم حرکتی برای اکثر انواع ورزش مشاهده کردیم. این ورزش‌ها شامل رقص، تمرین برای بهبود راه رفتن، تعادل و حرکت، تمرین چند ورزشی، و تمرین ذهن و بدن بود.»

برای بهبود کیفیت زندگی، محققان اثرات مفیدی را برای تمرینات مبتنی بر آب یافتند.

با این حال، نویسندگان می‌گویند که بررسی آن‌ها نشان می‌دهد که بیشتر انواع ورزش، پیشرفت‌های معناداری را ایجاد می‌کند.

ارسال نظر