شناسه خبر : 30134

۷ توصیه برای جلوگیری از بروز سرطان پروستات

۷ توصیه برای جلوگیری از بروز سرطان پروستات

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان است و خطر آن به تدریج با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، از هر ۱۰۰ مرد بالای ۶۰ سال شش نفر قبل از سن ۷۰ سالگی به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند و این آماری است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است. هرچند هیچ راه قطعی برای پیشگیری از سرطان پروستات وجود ندارد اما با این حال شواهد نشان می‌دهد که رعایت برخی نکات سالم، نقش کلیدی در این مورد ایفا می‌کند:

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت؛ رعایت هفت نکته‌ای که در ذیل آمده است می‌تواند به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند.

_ مصرف سویا و چای : با توجه به گزارش جامعه سرطان آمریکا، ماده غذایی به نام ایزوفلاون موجود در سویا و چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. ایزوفلاون همچنین در نخود، عدس، جوانه گندم، بادام زمینی و چای سبز نیز وجود دارد.

_ خوردن دانه کدو تنبل:  دانه کدو تنبل غنی از روی است؛ یک ماده معدنی که به عقیده متخصصان نقش مهمی در ارتقای سلامت پروستات دارد و از بزرگ شدن پروستات نیز جلوگیری می‌کند. سایر منابع غنی از روی عبارتند از گوشت، شیر و فراورده‌های لبنی، غلات کامل.

_ گنجاندن ماهی در رژیم غذایی : دلایل زیادی برای اهمیت مصرف ماهی‌های چرب وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی رشد سلول‌های سرطان را در پروستات متوقف می‌کند. در میان مردانی که ماهی زیاد مصرف می‌کنند موارد ابتلا به سرطان پروستات یک به شش است و این نشانگر آن است که میزان موارد سرطان پروستات در میان مردانی که ماهی مصرف می‌کنند ۵۰ درصد کاهش یافته است.

_ مصرف هرچه بیشتر گوجه فرنگی:  محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که خواص آنتی اکسیدانی دارد، توانایی سلول‌های سرطانی برای تهاجم به بافت‌های بدن را کاهش می‌دهد. همچنین لیکوپن به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. لیکوپن در سایر مواد غذایی بخصوص هندوانه نیز وجود دارد.

_ محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع:  مطالعات متعدد ارتباط بین چربی‌های اشباع با چاقی، سرطان روده بزرگ، سرطان رحم، سرطان سینه و ملانوم را ثابت کرده‌اند. کمتر از ۱۰ درصد کالری دریافتی شما در طول روز باید از طریق چربی‌های اشباع باشد.

_ کاهش مصرف مکمل‌های غذایی:  اگرچه ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسبت هستند اما دریافت دزهای بالای برخی از آنها اثرات معکوس و مضر دارد. نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های غذایی با دز بالای ویتامین E و سلنیوم، خطر ابتلا به سرطان بدخیم پروستات را افزایش می‌دهد.

_ مشورت پزشک درباره مصرف آسپرین:  آسپرین یک گزینه مفید برای کاهش خطر حمله قلبی است اما دارای مزایای بالقوه دیگری مانند مبارزه با سرطان نیز است. دزهای روزانه آسپرین برای جلوگیری از رشد تومورهای پروستات، مری و سینه مفید است و حتی در برابر گسترش برخی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان ریه نیز محافظت ایجاد می‌کند.

  • بهنام

    آب هویج بنفش دارای خواص داروئی و اولین در جهان برای سنگ کلیه و آرامش فشارخون و ایمنی بدن فوق العاده هستش

  • dwUQQUrL

    20

ارسال نظر