شناسه خبر : 28438

مرگ و میر ناشی از مشروبات الکلی در ایالات متحده به شدت افزایش یافت

مرگ و میر ناشی از مشروبات الکلی در ایالات متحده به شدت افزایش یافت

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، مرگ و میر ناشی از الکل در ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ با شیوع همه‌گیری کووید۱۹ به شدت افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش داد که میزان مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در دوره پاندمی ۲۶ درصد افزایش یافت و جان بیش از ۴۹۰۰۰ نفر را گرفت.

این میزان، حدود ۱۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. به گزارش محققان، در سال ۲۰۱۹، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف الکل به ۱۰.۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده بود.

آمریکایی‌ها در طول همه‌گیری کووید بیش از گذشته نوشیدنی الکلی می‌نوشیدند.

محققان گزارش دادند بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از الکل در سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری کبد الکلی بوده است. علل دیگر شامل سلامت روان و اختلالات رفتاری ناشی از مصرف الکل بود.

به گفته محققان، اگر این تجزیه و تحلیل شامل مرگ‌هایی نیز می‌شد که می‌توانست به نوشیدن بیش از حد الکل نسبت داده شود و نه مستقیماً ناشی از آن باشد، تعداد مرگ‌ها سه برابر می‌شد و از مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر بیشتر می‌شد. سرطان، بیماری قلبی و صدمات ناشی از تصادفات رانندگی دلایلی هستند که می‌توانند به مصرف بیش از حد الکل نسبت داده شوند.

بیشترین افزایش در میزان مرگ و میر در طول همه گیری اولیه برای مردان زیر ۴۵ سال و برای زنان بین ۲۵ تا ۴۴ سال بود.

 

ارسال نظر