شناسه خبر : 23570

ترکیب شگفت انگیز با عسل طبیعی برای سلامتی

ترکیب شگفت انگیز با عسل طبیعی برای سلامتی

عسل طبیعی به خاطر خاصیت جذب کنندگی بالایی که دارد یک ماده بسیار موثر در ترکیب با مواد دیگر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیاه دانه و عسل را می‌توان یکی از مهمترین ترکیبات در طب سنتی دانست که فواید زیادی برای آن آمده است.
بهبود زخم‌ها و ورم ها، پیشگیری و درمان عفونت ها، بهبود بیماری‌های تنفسی و آلرژیک، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری و درمان ناراحتی‌های معده مانند زخم معده، بهبود تنبلی تخمدان، پیشگیری از بروز سرطان از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل است.
توجه داشته باشید که سیاه دانه را پس از نیم کوب کردن به سرعت با عسل مخلوط کنید تا خواص خود را از دست ندهد.
یکی دیگر از ترکیبات شگفت انگیز با عسل را می‌توان ترکیب عسل و دارچین دانست. عسل باعث می‌شود خواص دارچین به نحو بهتری جذب بدن شود و در نتیجه آن اثربخشی بیشتری داشته باشد. بهبود آکنه و جای جوش‌های صورت، ممکن است به کنترل دیابت کمک کند، عسل و دارچین ممکن است باعث لاغری شود، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند
ترکیب آبلیمو و عسل معروف‌ترین ترکیب ساخته شده با عسل است به طوری که همه ما حداقل برای یک بار هم که شده هنگام سرماخوردگی و سرفه و گلودرد یک بار آن را امتحان کرده ایم. خواص لیمو در کنار خواص عسل این ترکیب را به یک معجون خوشمزه و مفید برای بدن ما تبدیل کرده است. سم زدایی از بدن، از بین بردن آکنه و جوش‌های پوستی، کاهش سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی، تقویت سطح انرژی بدن، ممکن است به کاهش وزن کمک کند، کمک به روند هضم غذا از خواص این ترکیب است.
شاید هنگام سرماخوردگی این توصیه را شنیده باشید که از دمنوش زنجبیل و عسل استفاده کن. ترکیب زنجبیل و عسل علاوه بر این که برای مشکلات تنفسی بسیار مفید است برای بهبود بسیاری از مشکلات دیگر مانند درمان سرفه و گلودرد، تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سرطان، جلوگیری از حالت تهوع، کنترل قند خون و وزن افراد، مسکن درد طبیعی، کمک به سلامت پوست و مو کار ساز است.
شاید شنیدن اسم پیاز و عسل در کنار هم برای شما کمی عجیب به نظر برسد.
اما ترکیب پیاز و عسل می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند به این معنی که ترکیب این دو ماده با هم خواص به مراتب بیشتری از جمع خواص مصرف تک تک آن‌ها دارد. به کنترل قند خون کمک می‌کند، سلامت قلب شما را تضمین می‌کند، تراکم استخوان‌های شما را بهبود می‌دهد.
ترکیب سیر و عسل نیز مانند ترکیب پیاز و عسل برای بسیاری از مردم ناشناخته است. اما دانستن خواص این ترکیب شگفت انگیز قطعا باعث خواهد شد که شما نیز این ترکیب عالی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
سلامت حافظه و مغز، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش انواع التهاب‌ها، کمک به کاهش وزن، پیشگیری و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از خواص ترکیب سیر و عسل است.
از این رو بهترین عسل برای تهیه این ترکیبات عسل طبیعی، خام و حرارت ندیده است. در نتیجه بهترین راه، خرید عسل از زنبورداران است.

ارسال نظر