شناسه خبر : 21085

بیماران بدون علامت هم عامل انتشار ویروس کرونا هستند

بیماران بدون علامت هم عامل انتشار ویروس کرونا هستند

افراد مبتلا به کرونای بدون علامت می‌توانند به اندازه بیماران علامت‌دار ناقل بیماری باشند و افراد سالم را آلوده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: ناقلان بدون علامت افرادی هستند که تست کرونای آن‌ها مثبت است، اما هیچ‌کدام از علائم بیماری را تجربه نمی‌کنند و این افراد می‌توانند همانند دیگر بیماران، ویروس کرونا را به افراد سالم منتقل کنند و باعث بیمار شدن آن‌ها شوند.

متخصصان با تاکید بر نبود دلیل قطعی درباره اینکه چرا برخی افراد دچار علائم بیماری کووید ۱۹ می‌شوند، اما برخی دیگر بدون علامت، اعلام کردند: این اتفاق ممکن است به دلیل پاسخ ایمنی ذاتی قوی‌تر بدن برخی افراد باشد، همچنین ممکن است افراد مبتلا به کرونای بدون علامت در معرض بار ویروسی کمتری قرار گرفته باشند.

کرونا2

همچنین داده‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون بیش از دیگر سویه‌های ویروس کرونا باعث بروز کرونای بدون علامت می‌شود، به همین دلیل به میزان قابل توجهی در سراسر دنیا شیوع یافته است.

بسیاری از مردم با این تصور که اُمیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند. در صورتی که باید آگاه باشند که همه‌گیری کرونا به پایان نرسیده است و تصور اینکه اُمیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اشتباه است و گاهی اوقات باعث بروز نوع شدید بیماری می‌شود.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؛ بنابراین لازم است افراد با رعایت همه اقدامات پیشگیرانه، از ماسک استفاده کنند، دستان خود را بشویند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

ارسال نظر