شناسه خبر : 29979

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد عملیاتی ۴ سازمان وزارت ارتباطات؛ ۷ هزارمیلیارد تومان

درآمد عملیاتی 4 سازمان وزارت ارتباطات؛  7 هزارمیلیارد تومان

درآمد عملیاتی ۴ سازمان وابسته به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در سال گذشته به ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین،بهاره تاجر باشی، براساس این گزارش، شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت با 4 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد در رتبه اول و دارای بالاترین رتبه درآمد عملیاتی در سال گذشته بود.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با 2 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد در رتبه دوم و شرکت سهامی خاص خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) با 80 میلیارد تومان درآمد دررتبه سوم قراردارد.

ناگفته نماند که از بین 4 شرکت و سازمان وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 2 شرکت سوده ده و 2 شرکت زیان ده بودند.

براساس این گزارش، مجموع سود خالص شرکت های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته به رقم یک هزار میلیارد تومان رسید. 

همچنین مجموع زیان دو شرکت هم به رقم 513 میلیارد تومان رسیده است.

به عبارتی، فعالیت شرکت های سهامی ارتباطات زیر ساخت با یک هزار میلیارد تومان و شرکت سهامی خاص خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) با 3 میلیارد تومان در سال گذشته منجر به سود دهی شده و فعالیت شرکت های ملی پست جمهوری اسلامی ایران با 482 میلیارد تومان زیان و سازمان فناوری اطلاعات ایران با 31 میلیارد تومان زیان، مواجه بوده   است.

به تازگی،صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی منتشر شده است. 

از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

هدف از انتشار صورتهای مالی شرکت ها، بهبود عملکرد و مدیریت در شرکت‌های  دولتی و عمومی، عنوان شده است.

پست کامل

ارسال نظر