نیمی از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد

نیمی از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران، با اشاره به کسر کامل حق بیمه تکمیلی از مستمری آذرماه بازنشستگان بدون اعمال سهم ۵۰ درصدی سازمان تامین اجتماعی، گفت: از ماه آینده ۵۰ درصد سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، صبح امروز (۱۵ آذرماه) بازنشستگان تامین اجتماعی گزارش دادند که امکان دسترسی به فیش مستمری آذرماه خود را ندارند. آن‌ها احتمال می‌‌دهند که اختلال یاد شده با اعتراض آن‌ها به نحوه کسر بیمه تکمیلی آذر ماه، مرتبط باشد. 

پیشتر توسط میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وعده‌هایی در مورد پرداخت ۵۰ درصد از سهم بازنشستگان در بیمه داده شده بود. با توجه به اینکه مقرر شده بود که از آذرماه قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت آتیه‌سازان حافظ، اجرا شود، بازنشستگان انتظار داشتند که وعده‌های مدیرعامل محقق شود. 

در همین باره علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) گفت که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به قول خود عمل می‌کند و از ماه آینده ۵۰ درصد آن توسط سازمان به آتیه‌سازان حافظ پرداخت می‌شود. 

وی گفت: آقای موسوی بر سر حرف خود می‌ماند و به نفع بازنشستگان گام برمی‌دارد. اینکه کسر سهم سازمان از این ماه محقق نشده، حاکی از بدقولی نیست و محقق می‌شود.

این عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران همچنین گفت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول داده که «میهمانان ناخوانده» را از سر سفره حذف کند و ما اطمینان داریم که این اتفاق رخ می‌دهد. 

در ادبیات تامین اجتماعی، از افرادی که درصدی از حق بیمه‌های آن‌ها باید توسط دولت به سازمان پرداخت شود، با عنوان میهمان‌ناخوانده یاد می‌کنند. 

دلیل استفاده از این عنوان این است که دولت سهم خود را به عنوان کارفرمای این بیمه‌شدگان، پرداخت نمی‌کند و سازمان دائم آن را در طلب خود قرار می‌دهد؛ بطوری که امروز حجم طلب سازمان از دولت به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

کارشناسان تامین اجتماعی از این بدهی به عنوان عامل ورشکستگی سازمان یاد می‌کنند.

ارسال نظر