شناسه خبر : 44189

پرداخت ۳.۸ هزار میلیارد تومان از طلب مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی

پرداخت ۳.۸ هزار میلیارد تومان از طلب مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی

سه روز پس از آنکه انجمن داروسازان بدهی ۲۶ هزار میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها را رسانه‌ای کرد، سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و تداوم این پرداخت در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، یکم بهمن ماه محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان ایران از عدم تامین نقدینگی برای تهیه مواد اولیه دارویی انتقاد کرده و گفته بود:‌ اکنون بیمه‌ها در نظام پرداخت عقب هستند و کمتر از بودجه تخصیص یافته برای دارو، به داروسازان پرداخت شده است که این موضوع، تهیه و تولید اقلام دارویی را با چالش مواجه خواهد کرد.

همچنین هادی احمدی مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران از بدهی ۲۶ هزار میلیاردتومانی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها خبر داده و گفته بود: حدود چهار ماه است که بیمه‌ها بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند و حتی مابه‌تفاوت نرخ ارز شیرخشک بعد از گذشت سه ماهه هنوز به داروخانه‌ها پرداخت نشده است.

احمدی تاکید داشت: بسیاری از داروخانه‌ها به دلیل کمبود نقدینگی دیگر توان پرداخت شیرخشک را ندارند؛ با این وضعیت هم در زمینه تامین شیرخشک و هم در زمینه تامین دارو مشکل خواهیم داشت و از دولت می‌خواهیم به این وضعیت رسیدگی و توجه خاص داشته باشد تا در سال آینده دچار بحران نشویم.

در این راستا، امروز - چهارشنبه چهارم بهمن معاون درمان سازمان تامین‌ اجتماعی از پرداخت بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و ادامه این پرداخت‌ها در روزهای آینده خبر داد.

مهدی اسلامی توضیح داد: امسال با تجهیز منابع صورت گرفته در این سازمان، سرعت و حجم پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد افزایش یافته است و به تازگی نیز علاوه بر پرداخت‌های گذشته در این حوزه، بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و خصوصی پرداخت شده است.

وی افزود: این پرداخت‌ها شامل پرداخت یک هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و یک هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان سهم سازمان تامین‌ اجتماعی از هزینه‌های دارویی به داروخانه‌های طرف قرارداد است.

معاون درمان سازمان تامین‌ اجتماعی افزود: در این مرحله از پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، همچنین ۸۳۷ میلیارد تومان از مطالبات رسیدگی‌شده مراکز غیردانشگاهی و ۲۹۵ میلیارد تومان نیز از مطالبات مراکز دیالیز طرف‌ قرارداد پرداخت شده است.

اسلامی با قدردانی از ارایه‌دهندگان خدمات سلامت که در امر درمان بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی با این سازمان همکاری دارند، از تلاش سازمان تامین‌ اجتماعی برای کاهش دوره زمانی بازپرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که با بهبود شرایط منابع سازمان تامین‌ اجتماعی متاثر از برنامه‌های تحولی در حال پیگیری در این سازمان، ‌در ماه‌های آتی هم پرداختی‌ها به مراکز طرف قرارداد را با سرعت و در حجم ریالی بیشتر از ماه‌های پیش ادامه دهیم.

پیش از این نیز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از آغاز پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی و ادامه این پرداخت‌ها تا پایان دی ماه خبر داده بود.

میرهاشم موسوی با قدردانی از همکاری همه مراکز دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی گفته بود: بنا داریم از این ماه و همچنین ماه‌های آتی، سرعت و حجم پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد را افزایش دهیم.

ارسال نظر