شناسه خبر : 40717

نوار تست قندخون بیمه شد

نوار تست قندخون بیمه شد

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴ قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌شود، گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، به گفته کارشناسان در حال حاضر حدود هفت میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از این افراد نیازمند تزریق انسولین هستند.

متخصصان این حوزه توصیه می کنند که بیماران برای اطلاع از وضعیت بیماری خود با تهیه دستگاه تست قند خون سطح قند خون را اندازه گیری کنند اما به دلیل گران بودن نوارهای تست قند خون به نظر می‌رسد این ابزار به میزان کافی در کشور ما، مورد استفاده قرار نگرفته است. از سویی هر فرد مبتلا به دیابت با توجه به دستگاه تست خون مورد استفاده باید هر دوره مبلغ هفتاد هزار تا یک میلیون تومان برای خرید نوار تست قند خون بپردازد و به دلیل دائمی بودن این موضوع بهتر است این اقلام تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این دغدغه  باعث شد تا این موضوع را از بیمه سلامت پیگیری کنیم؛ چندی پیش مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درخصوص تحت پوشش بیمه قرار گرفتن نوار تست قند خون کفته بود، درخواست پوشش کیت اندازه‌گیری قند خون سال گذشته در شورای عالی بیمه مورد تایید کارشناسی قرار گرفت اما به علت عدم تأمین منابع مورد نیاز مصوب نشده است.

پس از این پیگیری‌ها سرانجام مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت در خبری اعلام کرد که در هفته دیابت ۴ قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تا کنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود. علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای است.

وی افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌ شود. نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت از دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور یاد کرد و گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، یادآور شد: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر