شناسه خبر : 41751

اختصاصی چابک آنلاین؛

هزینه صدور بیمه شخص ثالث برای مالکان موتورسیکلت بالا است

هزینه صدور بیمه شخص ثالث برای مالکان موتورسیکلت بالا است

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که شرکت های بیمه ای برای جذب موتورسیکلت سواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث باید در صدور این بیمه نامه، شرایط و قیمت آن ، انعطاف بیشتری داشته باشند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، سردار سید کمال هادیان‌فر در گفت و گو با چابک آنلاین،با بیان اینکه، وجود نزدیک به 7 میلیون موتورسیکلت که  بیمه ندارند به یک مساله تبدیل شده است، گفت: این تعداد از موتورسواران به دلیل نداشتن گواهینامه نمی توانستند بیمه شخص ثالث تهیه کنند و علت آن هم گران بودن هزینه دریافت گواهینامه موتور و سخت بودن فرایند آن اعلام می شد.

وی افزود: به همین دلیل زمان دریافت گواهینامه موتورسیکلت از سه ماه به یکروز و هزینه دریافت آن با ۷۰ درصد کاهش به  ۵۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا، با بیان اینکه هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بالا است و باید کمتر شود، اظهارداشت: صنعت بیمه باید یک کار جهادی انجام دهد و اگر می خواهند این دسته از موتورسواران ازشرکت های بیمه ای بیمه نامه خریداری کنند باید انعطاف بیشتری داشته باشند و بیمه نامه های سه ماهه و حتی یک ماهه بفروشند.

هادیانفر، در واکنش به این نکته که ضریب خسارت شرکت های بیمه ای در بیمه نامه شخص ثالث بالا است و عوارض بسیاری هم از این محل پرداخت می شود، گفت:شرکت های بیمه ای باید به گونه ای انعطاف داشته باشند که برخی از موتورسوارانی که از قشر کم درآمدجامعه هستند قدرت خرید بیمه نامه را داشته باشند.

وی، تاکید کرد: هرچه ارتباط بین پلیس با صنعت بیمه بیشتر و بهتر شود سود آن به مردم هم می رسد و با توجه به اینکه کروکی آنلاین درحال عملیاتی شدن است ارتباط بین صنعت بیمه با پلیس سیستمی می شود که درنتیجه با تبادل داده ها روابط توسعه خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور فراجا، در ادامه گفتگو با چابک آنلاین درخصوص اصلاح نقاط حادثه خیز به جلسه اخیر  با حضور وزیر راه  و شهرسازی اشاره کردو گفت که پیش بینی اصلاح 400 نقطه حادثه خیز مطرح شدو تاکنون هم160 نقطه حادثه خیز برطرف شده و وزارت راه و شهرسازی با جدیت این موضوع را دنبال می کند، البته اگر دولت منابع بیشتری در اختیار قرار دهد کار با سرعت بیشتری انجام می شود.

 

ارسال نظر