شناسه خبر : 7742

حق بیمه سلامت قسط بندی می‌شود

حق بیمه سلامت قسط بندی می‌شود

با الکترونیکی شدن سامانه بیمه ، هر فرد با ارائه کد ملی می تواند در مراکز دولتی از خدمات بیمه و درمان برخوردار شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اربابی مدیر کل اداره‌ بیمه سلامت ایران گفت:  سازمان بیمه سلامت  از پارسال موضوع الکترونیکی شدن سامانه بیمه را در اولویت کاری قرار داده‌است.

اوبا اشاره به اینکه بستر نویسی الکترونیک درمان در بخش سرپایی آماده شده و در سه شهرستان استان انجام می شود. افزود: بستر مربوط به رسیدگی الکترونیک اسناد بستری هم آماده شده و در بیمارستان رازی در حال انجام است و در یکی دو ماه آینده در کل بیمارستان‌ها انجام خواهد شد.

اربابی افراد فاقد پوشش بیمه درمان می‌توانند ظرف شش ماه آینده با مراجعه به سازمان بیمه سلامت و همچنین دفاتر پیشخوانی که طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند نسبت به پوشش بیمه خودشان اقدام بکنند.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: افرادی که حقوق آن‌ها یا در آمد خانواده آن‌ها کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده در سطح کشور باشد به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و تمام هزینه‌های مربوط به بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کنند.

اربابی ادامه داد:  افرادی که بین ۴۰ درصد و تا سقف حداقل دستمزد درآمدشان تشخیص داده شود ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و ۵۰ درصد دیگر را هم دولت پرداخت خواهد کرد .

مدیرکل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برخی از افرادی که درامدشان  بالای حداقل درامد دستمزد باشد ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را باید خودشان پرداخت کنند .

او تصریح کرد: آیین نامه مربوط به تقسیط حق بیمه هم ظرف یک ماه آینده توسط سازمان بیمه سلامت ابلاغ خواهد شد .

اربابی با بیان اینکه مردم با ارائه کد ملی می توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه  و وضعیت بیمه خود را مشخص کنند ادامه داد:  با انجام این کار کد خاصی  برای بیمه شده در نظر گرفته میشود  و خدمات به صورت الکترونیکی به سازمان بیمه سلامت ارسال می شود.

 

ارسال نظر