شناسه خبر : 24228

تلاش بیمه برای پوشش ۷۰ درصدی تعرفه بخش خصوصی در خدمات سرپایی

تلاش بیمه برای پوشش ۷۰ درصدی تعرفه بخش خصوصی در خدمات سرپایی

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز برای پوشش ۷۰ درصدی تعرفه بخش خصوصی در بخش خدمات سرپایی در کل کشور فراهم شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرداخت هزینه ۷۰ درصدی تعرفه خصوصی مجموع خدمات در بخش سرپایی نزدیک به ده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمد مهدی ناصحی افزود: موضوع پوشش هزینه ویزیت و آزمایش در اولویت کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد.

وی افزود: با حضور میدانی که هفته گذشته در سراوان داشتیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت، درمان این شهرستان و بیمه سلامت استان، برای اجرای آزمایشی طرح این نقطه از کشور را که ممکن است دسترسی به خدمات درمانی کم باشد، انتخاب کرده ایم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برای اولین بار در کشور، بیمه پایه تا ۷۰ درصد تعرفه خصوصی در بخش سرپایی را در این شهرستان پرداخت خواهد کرد. البته این مساله برای اجرای کشوری به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با مصوبه شورای عالی بیمه، این موضوع نهایی شود.

به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، این پوشش شامل ویزیت، خدمات آزمایشگاهی، تصویربرداری و سایر خدمات سرپایی در تعهد بیمه سلامت می‌شود.

 ناصحی افزود: با توجه به قول همکاری که از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی گرفته شده است، عمده هزینه اجرای این طرح با صرفه جویی در منابع و اجرای گام به گام طرح فراهم می‌شود و حمایت های  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح پایلوت در شهرستان و استان به هیچ وجه بودجه جدیدی تعیین نمی‌شود. در کشور هم امیدواریم از محل صرفه جویی‌ها این کار را تا پایان سال اجرایی کنیم.

 

ارسال نظر