شناسه خبر : 14217

۱۵ درصد بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت حق بیمه پرداخت می کنند

۱۵ درصد بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت حق بیمه پرداخت می کنند

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه یکی از اهداف کلان سازمان بیمه سلامت ایران این است که به سمتی حرکت کند تا در نهایت نقش خریدار واحد را داشته باشد، گفت: خریدار واحد به معنی تجمیع منابع کلیه نظام سلامت با انباشت ریسک و خرید راهبردی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علی حسن زاده با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بیمه سلامت ایران ارائه بیمه پایه سلامت به بیمه‌شدگان است که شامل سه بخش پایه، تخصصی و فوق تخصصی است، گفت: بخش پایه شامل خدمات سطح اول است که در روستائیان از طریق نظام ارجاع و سایر اقدامات در بخش خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمه شدگان ارائه می‌شود؛ به طوری که بیش از ۴۵ درصد هزینه های بستری مربوط به بخش خدمات تخصصی است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران برای کسب درآمد ایجاد نشده است. این سازمان وظیفه تامین منابع مالی در نظام سلامت را بر عهده دارد که سه وظیفه مهم از جمله تجمیع منابع، انباشت ریسک و خرید راهبردی را دارد. زمانی که ما می‌گوییم می‌خواهیم خریدار واحد شویم، منظورمان تجمیع منابع است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف کلان سازمان بیمه سلامت ایران این است که به سمتی حرکت کند تا در نهایت نقش خریدار واحد را داشته باشد. خریدار واحد به معنی تجمیع منابع کلیه نظام سلامت با انباشت ریسک و خرید راهبردی است.

حسن زاده افزود: تفاوتی نمی‌کند که در خرید راهبردی از بخش دولتی یا خصوصی خدمات را خریداری می‌کنیم. هدف این است که ما ۵ اصل اساسی خرید راهبردی یعنی اینکه چه خدمتی را از چه کسی، برای چه کسی، با چه قیمتی و چگونه پرداخت کنیم که در حال حاضر سازمان در این جهت گام های موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت باید وظیفه اصلی خود را به عنوان یک سازمان بیمه‌ای عمل کند، گفت: ۸۵ درصد بیمه‌شدگان سازمان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و تنها از ۱۵ درصد بیمه‌شدگان حق بیمه دریافت می‌شود . در بین صندوق‌های سازمان تنها صندوقی که به شکل بیمه‌ای عمل می‌کند و منابع و مصارف آن به هم نزدیک است، صندوق کارکنان دولت است به نحوی که پرداخت حق بیمه این گروه براساس حداقل دستمزد نیست بلکه هر فردی موظف است ۷ درصد از حقوق خود را به پرداخت حق بیمه اختصاص دهد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی در خاتمه بیان کرد: علی رغم تلاش دولت و سازمان برنامه و بودجه بر تامین منابع سازمان بیمه سلامت ولی به دلیل مشکلات اقتصادی کشور تامین منابع با مشکل مواجه است که باید فکر اساسی برای این موضوع اندیشیده شود تا سازمان به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

 

ارسال نظر