شناسه خبر : 30430

عرضه هفتگی ۱.۲ میلیون تن سیمان در بورس کالا

عرضه هفتگی 1.2 میلیون تن سیمان در بورس کالا

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در کشور کمبود سیمان نداریم، گفت: به‌طور هفتگی و مستمر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سیف الله امیری، درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه سیمان در کشور، اظهار داشت: اگرچه کمبود گاز در کشور وجود دارد و کارخانجات تولید سیمان به علت کمبود گاز با مشکلاتی مواجه هستند اما هیچ کمبودی در زمینه سیمان وجود ندارد. 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص کمبود گاز در فصل زمستان‌، اقدامات لازم برای جبران کمبود گاز انجام شده است، کارخانجات با ذخیره سازی سوخت مازوت در ابتدای سال اکنون از این سوخت استفاده می‌کنند در نتیجه به تولید سیمان لطمه‌ای وارد نشده است و عرضه این کالا در بورس کالا کماکان ادامه دارد. 

* قطع گاز 54 کارخانه سیمان و استفاده از سوخت مازوت

وی با اشاره به قطع گاز 54 کارخانه سیمان در کشور، گفت: با استفاده از سوخت مازوت این کارخانجات اکنون فعال هستند و هیچ توقفی در تولید به‌وجود نیامده است ضمن اینکه 14 میلیون تن کلینکر موجود است که از ذخایر کلینکر کشور می‌توان تا 2 ماه سیمان تولید کرد. 

امیری بیان داشت: حدود 3 میلیون تن از ذخایر کلینکر قدیمی است و قابل استفاده نیست اما از بقیه آن می توان برای تولید سیمان استفاده کرد و بنابراین به اندازه 2 ماه کلینکر موجود است. 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کارخانجات سیمان به‌صورت هفتگی بین یک میلیون و 150 تا یک میلیون و 200 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می کنند، گفت: تقاضا نیز در همین حدود است و با توجه به عرضه مستمر هیچ مشکلی در تامین سیمان وجود ندارد. 

امیری قیمت عرضه هر تن سیمان فله‌ای در بورس کالا را بین 550 تا 600 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: قیمت عرضه هر پاکت سیمان فله‌ای در بورس کالا حدود 32 هزار تومان است اما قیمت این محصول برای مصرف‌کننده با توجه به اضافه شدن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل، بین 49 تا 54 هزار تومان است. 

ارسال نظر