شناسه خبر : 21883

۱۷۱ میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار بورس شد

۱۷۱ میلیارد تومان نقدینگی جدید  وارد بازار بورس شد

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱ از مرز ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان گذشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بازار سرمایه ایران در نخستین روز کاری قرن جدید شاهد ورود ۱۳۲۵ میلیارد تومان پول و خروج ۱۱۰۸ میلیارد تومان از این بازار بود که با این حساب برآیند ورود و خروج نقدینگی بازار سرمایه ایران، ششم فروردین ماه با ورود ۱۷۱ میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار مثبت شد. 
 
گروه خودرو با ۱۰۹۷ میلیارد تومان و پس از آن به ترتیب پالایشی‌ها با ۴۳۷ و فلزات اساسی با ۴۱۶ میلیارد تومان، پیشران‌های بازار سهام در نخستین روز کاری فروردین ماه بودند.
 
همچنین صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج ۳۵۶ میلیارد تومان، نخستین روز کاری سال را آغاز کردند که می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از تصمیم سرمایه گذاران برای پذیرش ریسک و تصمیم به خرید سهام شرکت‌ها تلقی کرد.
 
در نخستین هماورد خریداران و فروشندگان سهام در بازار بورس، ۱۲۰ نماد به ارزش ۴۳۲ میلیارد تومان صف خرید شدند که نسبت به میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید ۴ میلیارد تومان افزایش داشت. همچنین ۳۹ نماد هم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در صف فروش نشستند که نسبت به میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش، کاهشی ۴۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در نخستین روز کاری فروردین ماه با ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحد افزایش نسبت به آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ (۲۸ اسفند ۱۴۰۰) به عدد یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ واحد رسید که حاکی از ۱ و ۷۲ صدم درصد بازدهی شاخص در روز شنبه است. شاخص هم وزن هم با ۲ هزار و ۲۷۶ واحد افزایش به عدد ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحد رسیده است که رشدی ۶۵ صدم درصدی را نسبت به آخرین روز کاری سال قبل نشان می‌دهد.
ارسال نظر