شناسه خبر : 47704

روند حرکتی صنعت گروه بانکی بازار سهام چگونه خواهد بود؟

روند حرکتی صنعت گروه بانکی بازار سهام چگونه خواهد بود؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بانکی در حال تکمیل الگوی صعودی است و چنانچه حمایت اصلی این شاخص حفظ شود، می‌تواند امسال به سقف‌های قبلی خود رسیده و از آنها عبور کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل ۱۰ بانک است که از شاخص‌ترین آنها بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات را می‌توان نام برد.

او افزود: عدد شاخص این گروه در تاریخ ۲۸ اسفند در ارتفاع ۹۱۴۸ واحد قرار دارد که با سقف تاریخی خود در سال ۹۹ (عدد ۱۰۸۹۷) حدود ۲۰ درصد فاصله دارد و رشد کمتری را بین تمامی صنایع مختلف داشته است. 

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بانکی با عدد حدود ۷۴۵۳ واحد وارد سال ۱۴۰۲ شد. کمترین مقدار این شاخص در سال ۱۴۰۲ عدد ۸۱۷۵ واحد بوده است و بیشترین مقدار این شاخص نیز عدد ۱۰۳۸۹ واحد بوده است. این شاخص در اوایل سال ۱۴۰۲ و تا اردیبهشت ماه حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن تا مردادماه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ درصد کاهش را تجربه کرد. در کل این شاخص در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. این در حالیست که شاخص کل در سال ۱۴۰۲ موفق شد سقف تاریخی خود (مردادماه ۹۹) را شکسته و رشد حدود ۱۲ درصدی را تجربه کند.

او می‌گوید: دیدگاه تکنیکال، این شاخص در حال تکمیل الگوی صعودی است و چنانچه حمایت اصلی این شاخص (محدوده ۸۲۰۰ واحد) حفظ گردد، می‌تواند در سال ۱۴۰۳ به سقف‌های قبلی خود رسیده و از آنها عبور کند. مقاومت‌های اصلی این شاخص نیز محدوده‌های ۱۰۴۰۰ واحد و ۱۰۹۰۰ واحد است.

1

ملک لی بیان کرد: افزایش یا کاهش نرخ ارز، گشایش در بحث تحریم ها، آزادسازی منابع بانکی و همچنین سود بین بانکی می‌تواند از ریسک‌ها و پتانسیل‌های این گروه باشد در نهایت در تحلیل تکنیکال این بخش از روش‌های پرایس اکشن، ایچیموکو، فیبوناچی و اندیکاتور RSI استفاده شده است.

گفتنی است، این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

 

ارسال نظر