شناسه خبر : 42430

اختصاصی چابک آنلاین؛

موجودی طلا و سکه بانک توسعه صادرات ایران پوشش بیمه کافی داشت؟

موجودی طلا و سکه بانک توسعه صادرات ایران پوشش بیمه کافی داشت؟

موجودی طلا و سکه بانک توسعه صادرات ایران درسال گذشته به بهای تمام شده ۷۵ میلیارد تومان (۷۵۹ میلیارد ریال) به ارزش ۱.۷۰۰ میلیارد تومان از پوشش بیمه ای برخوردار بود که همین موضوع باعث شد تا حسابرس مستقل توجه مجمع سهامداران را به آیین نامه اجرایی بند "چ" ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور جلب کند.

به گزارش چابک آنلاین، آبان ماه سالجاری، وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای شفافیت، صورت‌های مالی ۱٠٠٠ شرکت دولتی و عمومی را منتشر کرد. 

برهمین اساس مشخص شد که وجه نقد ریالی بانک توسعه صادرات ایران در سال گذشته تا سقف 282 میلیارد ریال (28 میلیارد تومان) از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است. 

در این میان، دارایی های ثابت  بانک توسعه صادرات ایران در سال گذشته تا ارزش 10 هزار میلیارد تومان درمقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بود. 

ناگفته نماند که هیات وزیران درآیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطر تمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزدیکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند. 

به موجب قانون و پس از اتمام برنامه ششم  توسعه، جبران خسارت به اموال دولتی و دستگاه‌های اجرایی فقط از محل پوشش بیمه‌ای امکان پذیر است . 

درگذشته، آسیب وارد شده به اموال دولتی در هنگام بحران از محل بودجه دولتی پوشش داده می‌شد اما اکنون قانون گذار تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را الزام کرده  تا اموال منقول و غیر منقول خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند.

 

ارسال نظر