شناسه خبر : 42050

اختصاصی چابک آنلاین؛

مجموع درآمد کارمزدی ۶ بانک دولتی از ۱۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد

مجموع درآمد کارمزدی 6 بانک دولتی از 12 هزار میلیارد تومان عبور کرد

مجموع درآمد کارمزدی(غیرمشاع) ۶ بانک دولتی در سال گذشته از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان گذشت.

چابک آنلاین،بهاره تاجرباشی، بررسی عملکرد یکساله این 6 بانک نشان داد که درآمدهای مشاع این بانک ها در سال گذشته به رقم 161 هزار میلیارد تومان رسیده است. براساس این گزارش بانک ملی ایران در سال گذشته رتبه اول را در کسب درآمدهای مشاع و غیر مشاع در بین 6 بانک دولتی به خود اختصاص داده است.

درآمد کارمزدی این بانک در پایان سال گذشته به رقم حدود 7 هزار میلیارد تومان رسیده و درآمدهای غیرمشاع هم به رقم 81 هزار میلیارد تومان رسید. بانک کشاورزی هم با درآمد کارمزد 2 هزار میلیارد تومانی و بانک توسعه تعاون با درآمد کارمزدی 1 هزار میلیارد تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.

ازطرفی بانک های کشاورزی با درآمد مشاع 39 هزار میلیارد تومانی و مسکن با درآمد مشاع 22 هزار میلیارد تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.درآمدهای بانک ها به دو گروه مشاع و غیرمشاع تقسیم می شود.

درآمد کارمزد درگروه درآمدهای غیرمشاع بانکی قرار می گیرد که مجموع درآمدهای حاصل از کارمزد، مبادلات ارزی و سایر فعالیت های مشاوره ای بانک ها را در بر می گیرد و بخش عمده درآمدهای غیر مشاع بانک ها را درامدهای کارمزدهای آنها تشکیل می دهد.

بخشی از درآمد بانک که به واسطه مشارکت با افراد به دست می‌آید درآمد مشاع نام دارد که این درآمد ناشی از اختلاف نرخ سود سپرده‌ها، تسهیلات اعطایی و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایی است که توسط بانک انجام می شود.

IMG_20231214_122118_379

 

ارسال نظر