شناسه خبر : 41187

مراقب کلاهبرداری های نوین باشید

مراقب کلاهبرداری های نوین باشید

بانک ملی ایران از مشتریان خود درخواست دارد با توجه به بکارگیری روش های متعدد و نوین کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی ، علاوه بر آشنایی با ترفندهای جدید، موارد را به ‌سرعت به پلیس فتا گزارش دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مشتریان ارجمند باید توجه داشته باشند تماس های تلفنی و پیامکی نامعتبر یا پیام های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه، تماس از طرف برنامه های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و... می تواند دام کلاهبرداران برای برداشت های مکرر از حساب بانکی آنها باشد.

همچنین بانک ملی ایران از مشتریان گرانقدر خود تقاضا دارد به منظور جلوگیری از هرگونه جعل و کلاهبرداری و تحمل ضرر و زیان، از افشای اطلاعات بانکی خود خودداری کنند. 

برای انجام هر تراکنش اینترنتی علاوه بر رمز دوم کارت، نیاز به درج شماره کارت، تاریخ انقضا و شماره cvv2 است که  اشخاص با ارسال تصویر کارت بانکی خود به دیگران این اطلاعات را به راحتی در اختیار اشخاص سودجو قرار می دهند که باید در این زمینه نیز به نکات امنیتی  توجه ویژه داشت. 

روش دیگر مجرمان سایبری ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی از طریق پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی یا ارسال پیامک است که مشتریان نباید به هیچ عنوان به پیام های ارسال شده از طریق شماره تلفن و یا حساب های کاربری نامعتبر و شخصی اطمینان کنند. حتی اگر پیام به ظاهر از مراکز قانونی مانند قوه قضائیه Adliran ، بانک‌ها، سهام عدالت و... ارسال شده باشد.

بانک ملی ایران از مشتریان گرامی درخواست دارد با افزایش دانش خود در استفاده از خدمات الکترونیکی و اینترنتی ،نسبت به امکان سوءاستفاده افراد سودجو، هوشیار باشند.

کاربران سامانه های اینترنتی نیز باید به نکات امنیتی برای تشخیص سایت های معتبر از صفحات جعلی آگاه باشند؛ وجود قفل ایمنی کوچک در قسمت آدرس بار،  یکی از موارد مهم به ویژه در سایت‌های بانکی است. 

همچنین آدرس سایت باید همانند دامنه های بانک ( https://bmi.ir) حتما از دامنه ir استفاده شده باشد؛ اما معمولا سایت های فیشینگ وکلاهبرداری از دامنه های مختلف دیگر در این زمینه استفاده می کنند .

 نکته آخر URL یا آدرس سایت است که باید حتما از پروتکل امنیتی SSL یا همان  //:https  در ابتدای ادرس اینترنتی وب سایت استفاده شده باشد. 

.

 

ارسال نظر