شناسه خبر : 38401

تاسیس بانک مشترک میان ایران و عراق در آینده نزدیک

تاسیس بانک مشترک میان ایران و عراق در آینده نزدیک

مدیرکل دفتر بازرگانی و عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از تاسیس بانک و همچنین منطقه تجاری مشترک میان ایران و عراق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد پیلتن مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: عراق به عنوان یک کشور عربی، برای ما اهمیت بالایی دارد و در سال ۱۴۰۰ مجوز‌های اولیه تاسیس ۲ مرکز تجاری در شهر‌های عراق صادر شده است.

او گفت: برای تحقق هدف گذاری در عراق ۲۰ میلیارد دلار در دستور کار قرار دارد و رسیدن به این هدف با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد نهاد‌های تجاری امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: در ۵ ماهه امسال هم ۳ و نیم میلیارد دلار به عراق صادرات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ که ارزش حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار داشت، ۲۴ درصد افزایش داشته است.

پیلتن گفت: برای توسعه روابط تجاری با عراق در بخش‌های مختلف از جمله صادرات خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت صادرات گاز و برق و ... برنامه‌ریزی شده است.

او از تاسیس ۵ مرکز تجاری در عراق خبر داد و گفت: بر این اساس ۵ مجوز تأسیس مرکز تجاری به بخش خصوصی در شهر‌هایی از جمله بغداد، بصره، کربلا و کلار داده شده است.

به گفته پیلتن، همچنین بانک و منطقه تجاری مشترک در آینده نزدیک میان ایران و عراق تاسیس خواهد شد.

ارسال نظر