شناسه خبر : 36849

اختصاصی چابک آنلاین؛

خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری ۱۳ بانک به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید

خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری 13 بانک به 47 هزار میلیارد تومان رسید

بررسی صورت مالی سه ماه نخست سالجاری ۲۰ بانک و موسسه اعتباری نشان داد که ۱۳ بانک سه ماهه نخست امسال را با خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری مثبت ۴۷ هزار میلیارد تومانی به پایان رسانده و ۶ بانک نیز سه ماهه نخست ۱۴۰۲ را با خالص درآمد تسهیلات وسپرده گذاری منفی ۱۴ هزار میلیارد تومانی به انتها رساندند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، به عبارتی، خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری 6 بانک در سه ماه نخست سال جاری منفی بود.

این به معنای این است که این 6 بانک نتوانستند از مجرای تسهیلات درآمد چندانی بدست آورند.

بررسی عملکرد بانک ها در سه ماهه اول امسال نشان دهنده این است که بانک ملت با درآمد تسهیلات و سپرده گذاری 18هزار میلیارد تومانی، بیشترین درآمد در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

بانک پاسارگاد با درآمد تسهیلات وسپرده گذاری 7 هزار میلیارد تومان و بانک تجارت با درآمد تسهیلات و سپرده گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.

در مقابل بانک های آینده، پارسیان و ایران زمین در این زمینه، کمترین درآمد را در سه ماهه نخست سالجاری به خود اختصاص دادند.

ناگفته نماند که بانک شهر با 7982 درصد رشد، بیشترین تغییرات مثبت در آمد در تسهیلات و سپرده گذاری در سه ماهه نخست سالجاری را به خود اختصاص داده است.

photo_2023-08-13_12-22-23

بانک های گردشگری با 224 درصد رشد و اقتصاد نوین با 113 درصد رشد در رتبه های بعدی قرار دارند.

به عبارتی، از میان 19 بانکی که مورد بررسی قرار گرفتند، خالص درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری 13 بانک دارای رشد مثبت بوده و 6 بانک آینده، پارسیان، ایران زمین، دی، اعتباری ملل و سرمایه دارای رشد منفی در این نوع درآمد بودند.

بانک قرض الحسنه رسالت هنوز صورت های مالی سه ماهه نخست سالجاری خود را منتشر نکرده است.

 

ارسال نظر